Fury ION X

Is de tail van een heli nu ook al concurrentie voor de dremel aan het worden?

Fabian;

Ik weet niet wat je met je dremel allemaal uitspookt
maar het fijne werk zal hier niet mee gebeuren

vermoed ik...

Gr,

Claude

Leuk om te zien wat er gebeurd tijdens zo'n mishandeling. Ik ben dan altijd wel benieuwd wat exact dezelfde opstelling zou doen maar dan met een normale tailrotor set.

Nog erger off toppic:
Ach: het verkeerde tool in de juiste handen levert nog altijd een beter resultaat dan de juiste tool in verkeerde handen.

Een paar jaar terug zag ik iemand met een kettingzaag bomen bewerken. Als resultaat gaf dat kunstwerken die er mooier uit zagen dan kunstwerken die door de meeste beeldhouwers worden gemaakt.

nou het is weer een iets zijn wat de staart nog gevaarlijker maakt want als het al in hout hakt dan gaat het heel diep in de mens als het fout gaat

nee maar een mens is toch iets belangrijker dan een heli in mijn gedachten en een snaar aandrijfing zou toech iets sneler kapot gaan en stopen als die iets raakt zo als een mens
dat is mijn logica er achter

goh, wat is gevaarlijker voor de mens, even denken,

een staartrotor die je alleen kan raken als je zelf zo dom bent om te dichtbij te vliegen of een heli die met bloedstollende snelheid in een oncontroleerbare piruette schiet voor je neus, dat is beter voor de mens ?

:?:

Als je een kettingzaag in je been zet stop hij ook niet hoor ! Helikopters blijven linke dingen die je niet kan gaan beveiligen, of je moet er van die ventilator kooien omheen bouwen.
Aluminium rotorbladen vind ik wel een foute upgrade, dit niet.

nou julie praten alleen maar over er tegen aan lopen
geen idioot zal dat doen
maar zo als iedereen heeft kunen lezen op run ryder kan er zo veel mis gaan en dan ook nog eens met dodelijke afloop
je swash plate aan stuuring hoefd maar te falen en de heli tail first op je aan te sturen. denk je dan maar eens in wat er gebeurd met een staart zo als deze en wat er gebeurd met een staart die belt aan gedreven is
ik weet wel dat een belt drive er sneller mee stopt omdat die als er veel tegen kracht krijgt de band over de tandwielen heen glipt en die as doet dat niet zo als je dus kan zien in het filmpje.
het gaat mijn om het minst erge

ik weet zeker dat jij geen verschil in verwondingen ziet als je geraakt bent door een torque tube drive of belt drive, bij beide lig je helemaal open, en 99% zeker niet eens van de tailrotor maar van de main rotor die er 2 cm vanaf draait.

En de staart zal niet zoals op het filmpje netjes blijven staan maar schiet weg.
Dus voordat je bot is doorgehakt is de tail allang gevlogen.

inderdaad , waarschijnlijk krijg je meer last van meneer 710MM dan van dat staartrotortje.

mooi meganiekje zeer sterk!
Is dit nou helemaal van alu gemaakt?
wel wat voor de zoom :P

huis is van alu, de tandwielen van delrin.

eindelijk blijft dat heel bij de fury, dat was een van de grootste stukjes ellende op zo'n high end machine van MA.

voortaan zit ie standaard op alle MA machines.

ok misschien dat ze het in een kleinere versie kunnen bouwen :)

Gerard, weet jij zeker dat de tandwielen van Delrin zijn? Normaal gebruikt MA tandwielen van een ander materiaal.

Ronald

PS weer een extra rede om tzt een Fury te kopen :lol: :lol: :lol:.

volgens mij wel ronald, zoek maar eens op runryder op delrin in het MA subforum, er is wel discussie of het injection molded delrin is of machined (volgend mij injected)

maar volgens mij is het delrin.

Back