Futaba 10CG (FF10) 2.4G 10ch Transmitter & R6014HS 14ch High Speed Receiver

Ik ben aan het kijken voor een upgrade van mijn futaba 6EX en vond de nieuwe T10CAG volledig 2.4 Ghz dus minder zwaar dan de FF10 waarbij met een module wordt gewerkt

T10cag.JPG

T10CG%20front.JPG

nieuwe versie zonder module (alleen staat op de zender type T10CG niet T10CAG)

T10CG%20back.JPG

Achterkant mooi strak niet ?

zonder de uitschuifantenne

Futaba%20FF10(1).jpg

oude FF10 met module

T10C_module.jpg

De module

Alleen nu mijn vraag tenminste 2 vragen dan

vraag 1: Ik kan nog geen specefieke manual vinden van de T10CAG is deze dezelfde als de FF10 ?

http://manuals.hobbico.com/fut/10c-2_4ghz-manual.pdf

Vraag 2: is er een verschil tussen de T10CG en de T10CAG, op de homepage staat er als tekst T10CG maar afbeelding T10CAG ook bij diverse andere staat op de zender bij de een TCAG en andere T10CG.
Zijn ze hetzelfde ?? wat is het verschil ??

Zelfs de doos zegt iets anders dan erin zit dit terwijl er wel zenders zijn met T10CG en T10CAG opdruk.????

10cag2(1).jpg

Hier staat wel op de zender T10CAG

CHG.JPG

Zie nu zelfs een CHG versie ??????????????????

Laatst bewerkt:
Achterkant mooi strak niet ?

En als je die er af haalt zit er weer gewoon een modul onder . :mrgreen:

Je kan de zender ook op de 35 weer gaan gebruiken .
Het ombouwen word moeilijker .

Kwa software is het gelijk geloof ik gelesen te hebben , alleen zouden voor de heli versie de schakelaars anders toegekent zijn . ( mijn engels is niet byzonder)

Mvg Johan

Ik weet niet of al die types hier te verkrijgen zijn. Maar CAG is standaard airplan en CHG heli. Tenminste zo heeft Futaba 't bedoelt. Op de site van Futaba is daar meer over te vinden.

@plotterwelt

weet je dit heel zeker?:D

dus ze hebben gewoon een verlengkabeltje gebruikt en de antenne op de normale antenne locatie gezet?

@plotterwelt

weet je dit heel zeker?:D

dus ze hebben gewoon een verlengkabeltje gebruikt en de antenne op de normale antenne locatie gezet?

Ze gaan geen nieuwe zender maken om alleen een 35er antenne te laten verdwijnen.

Nu was het alleen de plastik delen van de deksel en het modul . :mrgreen:

Verlengkabel is niet eens nodig , hat de mijne al omgebouwt voor een half jaar .

Mvg Johan

CAG= Airplane, staat standaard op vliegtuig bij nieuw model
CHG=Helicopter, staat standaard op heli bij nieuwe model

voor de rest weinig verschil volgens mij

Klopt, zo had ik het ook begrepen Fabian.

En idd, er is geen verschil tussen de 'moduul versie' en de 'niet moduul versie' hehalve uiterlijk en het gemak waarmee een moduul te vervangen is.

En Johan, ik denk niet dat ze het moduul hebben vervangen, enkel het plastic er vanaf gehaald en de antenne.

Dat bedoelde ik ook , om het modul zit gewoon een nieuw kastje .

Aan de nieuwe deksel is ook de plaats te zien waar de pins van de zijkant aan het modul zitten . :mrgreen:

Mvg Johan

Als er iets is zal het zeer weinig zijn, en onbelangrijk.

Ik denk dat mijn t10cp met de antenne eruit en een lipo accu erin lichter is dat alle ff10's die nu verkocht worden.

ik heb vandaag de T10CP (met 2,4Ghz module)besteld.. ik kan dus met een 35Mhz module mijn goedkopere modellen (zoals mijn easy star en blizzard) vliegen.. (2e hands ontvangers kosten niet meer zo veel als voorheen..:D
Mijn grotere en tevens duurdere modellen vlieg ik dan op de 2,4Ghz...
zo denk ik dat ik goedkoper uit ben..
Of heb ik het mis..?

groetjes Erik

Er zit geen verschil in de mogelijkheden van de zender,

Het enige voordeel met module is dat je ook inderdaad met 35MHz of iets kan vliegen,
en in geval van leerfase kan het heel makkelijk zijn dat je leraar jou modul in zijn FF 10 kan stoppen,
dan hoef je niet steeds je ontvanger te binden.

en in geval van leerfase kan het heel makkelijk zijn dat je leraar jou modul in zijn FF 10 kan stoppen,
dan hoef je niet steeds je ontvanger te binden.

Ik zou als leraar het niet willen dat er een vreemde modul elke keer in mijn zender moet .

De mijne heb ik in ieder geval niet gekocht om modulen te kunnen wisselen .

Mvg Johan

Back