Futaba 146 IP PCM ontvanger - trex450

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
Hallo,

.........Iemand ervaring met deze Futaba R 146 IP PCM ontvanger op de 450 size Trexen?? Storingen?? glitchen??afstandsbereik??

Ik zag dat dit een "short range" ontvanger is, dus iets van een 300meter in afstandsbereik. Nu weet ik wel best dat zelfs 100m wegvliegen met zo'n kleine heli al een hele afstand betreft.

Doch, het is meer dan gekend dat die kleine heli's gevoelig zijn aan storingen etc gelet alle elektronica zeer dicht bij mekaar en niet altijd op de meest geschikte plaatsen ingebouwd kunnen worden. Vandaar dat ik wat twijfels heb over die Futaba R146 Ip ontvanger.

Vlieg thans met Graupner SMC 14 en dito scan full range ontvangers zonder probleem op MX 12 zender.

Heb thans een Futaba FF9 super zender "op rust" staan en die mini 146 IP ontvanger zou mogelijks ideaal zijn om ook deze combinatie in gebruik te kunnen nemen op andere 400-450 size elektro heli's.

tduc

Hallo tduc,

Deze 146IP is één van de beste mini-ontvangers voor de Futaba zenders in combinatie met de 400-450 size heli's ! Dus geen probleem. Het overgrote deel van piloten die dit type van heli's vliegt gebruikt deze ontvanger ! Dit is trouwens een pcm ontvanger wat minder kans geeft tot storingen !

Grtz,
Dirk

Back