Futaba 2,4 ghz instellen

Ik heb een Futaba t12fg 2,4 ghz.

Ik heb er twee modellen in geprogrammeerd,als ik nu de beide modellen aanzet,regeren ze beide op de zender.

Is het niet mogelijk om het zo in te stellen dat ze niet op elkaar reageren.
Met andere woorden:zodat je niet per ongeluk het verkeerde model toepast

Ik heb de handleiding geheel doorgelezen,maar ik kan helaas daar niets over vinden

euh... is toch logisch dat ze allebei reageren??
je hebt de zender aan allebei de ontvangers gelinkt, zoals het hoort...

als je ooit de fout zal maken om het verkeerde model te nemen dan zal je zeker niet de eerste of de laatste zijn!

Zorg ervoor dat elk model e goede specifieke naam een plaats heeft in je zender.
bij mij is de 500 op plaats 5, de 6hv op plaats 6 en de 700 op 7... Zo kan je alvast minder fouten maken met de duurdere modellen...

Goed opletten is de boodschap!!!

Dit is mogelijk met Spektrum apparatuur, het heet daar 'modelmatch' en hoewel het heel eenvoudig te realiseren is, ook voor Futaba, kan dat toch niet zomaar omdat Spektrum er patent op heeft.

Dus helaas, niet voor Futaba.

Klopt,maar wilde graag weten of er een mogelijkheid is om de ontvangers aan een specifiek model te koppelen.....

Gr Tony

Bram,

Dat bedoel ik,dat is echt jammer.
Heb de zender net nieuw en was bezig met programmeren,misschien later met een update,

Gr Tony

Nee, die mogelijkheid kent Futaba niet. Wel zijn er veiligheidsfuncties mogelijk. De zender (uitgerust met de nieuwste software) zal bij voorbeeld niet gaan zenden als de gasstick niet "dicht" staat. Ook is het mogelijk een veiligheidsschakelaar in te stellen. Het is dan niet mogelijk "gas" te geven als deze schakelaar actief is.

De T12 Fg kent geen geheugennummers Modelnamen refereren aan een geheugenplaatsnummer is niet mogelijk. De T12 FG slaat modelgeheugens op op basis van de naam én op volgorde van invoer, tenminste als er geen geheugenplaats is verwijderd. Dan wordt dit de eerstvolgende plaats waar een nieuw model wordt opgeslagen.

Laatst bewerkt:
Back