Futaba 4ch 35mhz koppelen aan computer

Hallo rcvrienden!

Nu heb ik net Phoenix rc geinstaleerd en mijn simulator van esky er aangekoppeld maar volgensmij is deze alleen voor het simpele FMS van esky zelf.

Nu ben ik ook in het bezit van een Futuba 4ch 35 MHZ met volgensmij een usb aansluiting, zijn er mensen die hier meer van weten?

hier 2 foto's van de zende
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je die futaba zender wilt gebruiken heb je een kabeltje nodig zoals deze. Die sluit je dan aan op de trainer port zichtbaar op de tweede afbeelding.
Niet alle soortgelijke kabels werken met phoenix, daar moet je op letten als je er één koopt. Ook moet het een futaba adapter hebben.

Hoi,

Ik neem aan dat je phoenix gekocht hebt. Er zit namelijk een usb kabel bij die ook gelijk de (kopieer)beveiliging is voor Phoenix. Ikzelf heb een Futaba FF9 op aangesloten. Standaard is de aansluiting voor ehm...(naam even ontschoten maar van USA makelij). Ik heb er een verloopkabeltje bij moeten kopen om hem aan te sluiten. Standaard esky kabel zal sowieso NIET werken.

Groetnis,

Jurgen

Hoi,

aa dat is jammer, er is net een bestelling de deur uit bij hobbyking..

Heb phoenix van me buurman gekregen en die kon de kabel nergens vinden, vandaar de vraag.. (buurman is wat een slodervos)

Zonder de copieerbeveiliging in de USB-connector gaat een originele Phoenix flightsimulator niet werken. Buurman zal nog even moeten zoeken...

Nee. Dat zou van de fabrikant uit gezien niet zo handig zijn. Dan zou de software onbeperkt op meerdere PC's geïnstalleerd kunnen worden. De software werkt uitsluitend in combinatie met de originele dongel.

Back