futaba 8FG zender + multikopter

• Topicstarter Topicstarter jorisDS
  • Startdatum Startdatum
J

jorisDS

Guest
Hoi ben nieuw hier en ook nieuw in het modelvliegen en zou graag van iemand een uitleg gehad hebben hoe ik mijn futaba zender instel om met een multikopter te vliegen. ik krijg namelijk mijn kopter niet vlieg klaar ik krijg alle vier de motoren draaiend maar om hem stabiel te laten vliegen lukt niet om gas te geven draaien ze alle vier maar om rechts of links te vliegen stopen of versnellen alle vier de motors

mijn kopter is een KK multikopter versie 5 blue board
ontvanger is een orange hobbyking fast reciever
en de zender is een futaba 8FG

hopelijk tot hoors

Ik begrijp je vraag niet helemaal, kom je copter los van de grond? Is de draairichting van alle motoren goed? Heb je de pre-flight checklist en alles doorgewerkt? Als je de copter aan zet en armed wat doet ie dan? Veel vragen maar uit je vraag kan ik niet zo goed wijs worden namelijk.
Alsnog welkom op het forum en je zult hier vast en zeker geholpen worden met je vragen!

Het helpt ook als je wat fotootjes van je setup laat zien, dan kunnen de experts hier zien hoe je alles bedraad hebt.

Zo zoals belooft de foto's van mijn kopter,ik heb alles gedaan wat op de website stond van : KK MultiCopter Worldwide Shop en dan naar setting manuel heb dit allemaal gedaan maar toch doet die niet alles ale motoren draaien in de goede richting maar ik dacht als je naar links of naar recht moeten toch een 2 tal motoren minderen met snelheid of sneller draaien? Maar heb dan nog een vraagje je zegt of ik hem hebt gearmed? Wat bedoel je daar juist mee? En hoe doe ik dit?
Thx al voor deze raad.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, nou kijk eerst eens op deze link van het forum project-kk-quad-copter-63cm-03-02-2011-nieuwe-uitdaging-op-komst-3
Emil legt in een van de pagina's uit hoe je het bord moet armen en afstellen. Op deze site vindt je ook nog van alles en nog wat betreffende de KK controller: Pre-Flight Check

Met het bord armen bedoel ik je throttle naar beneden (0) en je rudder naar rechts (daar de stick even houden) Het ledje op je board moet nu aan gaan. Als dit niet wil speel dan even met je trims dit wil nog wel eens helpen.
Op dit forum staan genoeg mensen die hier tips en trucs over hebben, zoals dit draadje: kk-multicopter-instellen

Succes en laat ons weten hoe het gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
wel heb hier op de site eens rond gekeken en gedaan wat sommige gedaan hebben hem opnieuw geflasht maar krijg hem niet gearmed heb alles al geprobeerd maar krijg er eigenlijk nog kop of staart aan kan er nog iemand helpen???
thx al voor de goede help maar krijg hem echt niet draaiend

Ook als je je trims naar beneden en naar links of rechts insteld en probeert te armen doet het bordje niks? Hij piept om de seconde?

heb mijn bordje kunnen armen doormiddels mijn trims naar +50 in te stellen en mijn sticks naar rechts te zetten mercie voor jullie hulp nu maar te hopen dat die vliegt laat jullie wel iets weten thx alvast

Back