Futaba 9 kan ontvanger naar 10 kanalen!!

Tip.

Voor wie het niet weet (ik weet het zelf pas kort), ik heb vandaag een Futaba R149DP naar de TD (van Mouwerik) gestuurd, de 9 kan ontvanger wordt zodoende uitgebreid naar 10 kanalen!
Het 10e kanaal komt op de plaats van de accu aansluiting. Er zijn meerdere types geschikt om om te bouwen.

Op mijn FC28 is kanaal 10 te activeren. Het is dan wel een simpel kanaal, dwz GEEN verdere software matige aanpassingen mogelijk zoals eindstop, middenweg, en dus ook niet mixbaar.

Met complexe modellen zoals de grote zwevers met veel flapperonica aan de achterkant van de vleugels, raak je nooit verzadigd met beschikbare kanalen!

Wat het kost weet ik nog niet, horen jullie van de week.

Richard,

Het is zelfs geen proportioneel kanaal, maar alleen maar een schakel kanaal zonder middenstand! Als je kijkt op de site van Angelo Gonias in Engeland kan je zien hoe je dat zelf kan doen als je handig bent met een kleine soldeer bout. Kanaal 9 en 10 kan je activeren in het setup menu van de FC 28 waar je ook de codering instelt tussen PCM of PPM.
Angelo heeft bovendien een aantal Campacks waarmee je het geheugen geweldig kan uitbreiden. Als enige biedt hij de optie een volledige backup te maken van het geheugen van een ZAP9 op een campac. Daarnaast krijg je toegang tot het service menu...wat wil je nog meer?

Hans Delemarre

Richard,

ik mailde het adres naar je e-mail adres via de link op het forum. Hier nogmaals:
WWW.model-gadgets.com
Ik vond dit als een zijdelingse opmerking in een artikel in RCM&E, een Engels RC tijdschrift.

Hans Del.

ter info
De ontvangers ombouwen (ik heb er gelijk twee laten doen) inclusief een servicebeurt (als hij ze toch in handen heeft..) zoals afregelen en diverse testen zoals een vibratie en reikwijdte test, kosten me slechts 17,85 euro incl terugsturen. Daar komt nog bij het verzekerd opsturen van hieruit van 7 euro.
Mooie service van mijnheer van Mouwerik, waar blijven we als die er ooit mee ophoudt!

Back