Futaba / BeastX / Hobbywing platinum

Beste allen, ik ben redelijk nieuw in de heli wereld en ben bezig om een oude 450 Helicopter opnieuw in te stellen.
Ik heb een Futaba T18SZ zender, een Microbeast plus op de laatste firmware en een Hobbywing Platinum 60A regelaar.
De regelaar heeft een enkele gele kabel met een stekker waar volgens de manual een puls uit komt voor een Governor. Ik heb deze gele kabel op de BeastX aangesloten conform manual. In de zender heb ik een 3 standen schakelaar toegewezen voor de Governor. (Deze schakelaar heb ik eerst gebruikt met idle-up instellingen en dat werkte wel.)
Als ik alles aanzet en de BeastX aansluit op de pc dan kan ik wel zien dat er een puls komt.
Als ik de heli op grond zet en wil optoeren gebeurd er helemaal niets.
Wat zie ik over het hoofd?

Bijlagen

• 1000px-Governormenu_A_ESC_signalwire.png
    1000px-Governormenu_A_ESC_signalwire.png
    176,1 KB · Weergaven: 97
Bij Futaba moet je het gas kanaal reversen, heb je dat gedaan?
Als het met de governor regeling via de BX niet wilt kun je de ESC governor gebruiken en het gas gewoon een "flat-line" geven.

Bij Futaba moet je het gas kanaal reversen, heb je dat gedaan?
Als het met de governor regeling via de BX niet wilt kun je de ESC governor gebruiken en het gas gewoon een "flat-line" geven.
Ik geef geen gas toch? Rechts heb ik pitch en aileron en links hoogte en richtingsroer. Met een schakelaar geef ik "idle-up". Dat is dan toch mijn gas? Gas reageert niet op een knuppel impuls.
De ESC governor is toch dat gele kabeltje?

Meest gangbaar:
Rechts - Rol & nick
Links - yaw & collective
Toeren op de kop moeten zoveel mogelijk constant blijven, die selecteer je idd met de idle up switch, en worden idd niet door de knuppel geregeld.

Daar zijn dan 2 mogelijkheden:
- governor van de regelaar (ESC) gebruiken, dat is het simpelste en doe ik altijd (de Hobbywing regelaar doet dat voor mij prima), het gele kabeltje heb je dan niet nodig.