Futaba CGY750 V.S VBar

Discussie in 'Flybarless' gestart door Goes, 28 dec 2011.

  1. Goes

    Goes

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Goes
    Zijn er onder tussen al mensen die ervaring hebben met het Futaba CGY750 systeem?
    Eventueel voor en nadelen en verschil tussen Vbar?
    Ik zit namelijk te twijfelen tussen VBar en de CGY750

    Gr.
     
  2. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    Prima ding die cgy alleen manual is echt bagger, jammer dat je wordt gekort in je mogelijkheden dat je alleen fasst sbus kan gebruiken. verkopen van een vstabi gaat een stuk beter, op basis daar alleen al van zou ik zeggen ga voor de mikado.
     
  3. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Bij SmacktalkRC heeft Bobby Watts een hele aflevering over de Futaba gemaakt.
    Mischien leuk voor inspiratie: SmackTalk RC
     
  4. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    Mja bobby promoot die cgy alleen. Geen objectief beeld.
     
  5. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Dat zeg ik ook niet.
    Maar hier zie je wel de capabilities van dat ding.
    Ik ken zelf namelijk niemand die hem heeft en wel veel VBAR users, inclusief mijzelf.

    Persoonlijk zou ikzelf altijd een VBAR nemen maar dan om andere redenen:
    - Ik heb al VBAR's
    - Ik gebruik Spektrum (dus ik kan satalieten gebruiken op de VBAR)
    -- SBUS kan trouwens ook op de VBAR
    - Ik heb geen futaba zender dus valt Futaba af met de SBUS oplossing

    Qua performance heb ik er geen mening over.
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Futaba heeft gewoon een adaptor voor gewone ontvangers.. ook voor spektrum dus.;)
     
  7. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik zeg aleen dat de SBUS af valt, niet dat het in het geheel niet kan....
    Maar ik heb het verduidelijkt.
    Misschien had ik mijzelf niet goed uit elkaar gedrukt.
     
  8. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Was als algemene opmerking bedoeld. bartjuuuuuuuh(hoeveel u's zijn het) Had t er ook al over..
     
  9. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    Klopt Anko, alleen zijn dat weer extra kosten. Met vstabi heb je meer vrijheid wat dat betreft. Tevens hebben meer mensen een vstabi dus hulp kun daar iets sneller bij verwachten.
     
  10. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Das waar.. alhoewel goede hulp tegenwoordig wel makkelijk te vinden is....:banana:
     
  11. Goes

    Goes

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Goes
    Ik vlieg nu ook met V-Bar dus ik denk dat ik het maar bij V-Bar hou, ik heb ook nog gekeken voor een AC-3X maar die zijn mij nog te prijzig.
     
  12. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
  13. Goes

    Goes

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Goes
  14. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    -> Vbar
     
  15. Eelco

    Eelco

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    179
    Deze maar weer eens omhoog?
    Nu 10 vluchten met mijn nieuwe CGY750 Electro versie gemaakt en de gedachte die steeds op komt is:

    Iedereen kan schilderen! :)

    Instellen is eigenlijk een fluitje van een cent en het vliegen voelt heel natuurlijk aan. De stabiliteit van de heli is heel erg goed. De weersomstandigheden doen er eigenlijk niet meer toe. Met zo'n gyro kan eigenlijk iedereen helicopter vliegen. En met een Futaba zender mooi in te stellen vanaf de zender, er is een speciaal menu voor in de zendersoftware en met SBus geen kabelboom meer. Bovendien is de E-versie ook nog eens min of meer betaalbaar.

    Beter kan niet wat mij betreft.
    :)
     
    robertotrex700 vindt dit leuk.
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik weet niet of jij voordien met een fly-bar hebt gevlogen, maar wat vind jij er zo fijn aan ? Naar mijn mening haal je dus de "ziel " uit de helikopter met zo'n systeem.
    Rukwinden, turbulentie, het maakt allemaal niet uit want de helie blijft toch wel hangen. Ik had een Logo 500 met een V-bar en heb hem weggedaan om die reden. Het was een doodsaai ding geworden nadat ik er de v-bar had opgezet.
    Ik kon er oneindig mee flippen, maar het gaf mij een soort dubbelgevoel.
    Het ziet er leuk uit, maar een deel van de besturing is mij ontnomen want het lijkt wel of de heli weet wat ik wil. Ik kon zelfs loopings en rolls maken op lage hoogte met een vinger in mijn neus. Als je dan wedstrijden gaat vliegen kun je je afvragen wie nou de winnaar is, het systeem of de piloot ?
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Precies mijn idee.... Het vliegt fantastisch (in de zin van "strak" en "stabiel") maar er is tegelijkertijd letterlijk geen RUK (bewust met hoofdletters) meer aan....

    Ikheb liever dat ik niet zou kunnen flippen, maar vliegen met een heli die ik gaaf vind om te vliegen, dan dat ik wél kan flippen maar me tegelijkertijd de pestpokke verveel tijdens het vliegen.

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013
  18. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    tja als je de uitdaging vind in 3D vliegen dan heeft het wel degelijk zin, je kunt toch makkelijker complexere figuren vliegen, ik verveel me niet tijdens het vliegen hoor.
     
  19. Eelco

    Eelco

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    179
    Ach ja, den ene blijft liever op een houten vuurtje koken, terwijl de ander overstapt naar inductie ( of is dat ook al weer oud )

    Ik heb inderdaad nog met flybar gevlogen. Ook nog met een gyro zonder heading hold, ooit, maar ik ben net te jong voor het vliegen zonder gyro en collective pitch ;-) Maar goed....

    De CGY750 voelt toch heel natuurlijk aan. Het verschil valt mij niet tegen. Ja, het vliegen is wel makkelijker dan zonder, maar opent ook weer nieuwe mogelijkheden. Ik heb de mijne omgebouwd van FB naar FBL omdat ik wel eens wilde weten wat het verschil nu eigenlijk is. En ik ben er eigenlijk wel happy mee. Maar goed, ik ben ook geen purist, speel er gewoon mee voor mijn plezier. Kan daarom voor degene die wel naar FBL wil de CGY750 van harte aanbevelen.
    :)
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dan snap je het toch niet helemaal wat Rhelie en ik bedoelen....

    Als het eten lekkerder smaakt op een houtvuurtje, blijf ik houtvuur koken, maar als het voor de smaak niet uitmaakt, zal het me worst wezen hoe ik de boel aan de kook breng. M.a.w. het gaat NIET om het moderne, nieuwerwetse of "de tijd proberen tegen te houden".

    Als je je heli prettiger vind vliegen met zo'n gyro, dan vóórál dóén!

    Ik vind dat echter niet: voor mij is de essentie van het helivliegen volledig verdwenen met zo'n gyro. En daarom vlieg ik zonder. Niet omdat het me te modern is....

    En of ik daardoor nu wel of niet betere figuren of moves kan vliegen, zal me ook worst zijn. Die moves bepalen niet mijn plezier in het vliegen, en de performance van de heli ook niet; het "gevoel" in de sticks echter des te meer....

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina