Futaba F14 met Jeti ontvanger.

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door HansN, 5 dec 2021.

  1. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Groningen
    Goedendag,
    Ik vrees dat dit topic eigenlijk in "Modelbouw electronica " thuishoort, maar vermoed dat hier meer kennis zit.

    Ik ben bezig met de bouw van 2 slepers (Aeronaut Jonny en de Happy Hunter).
    Voor mijn besturing wil ik gebruik gaan maken van een Futaba F14 met navystick en een door Wetronic geplaatste en aangepaste multiprop module, tevens hebben zij de F14 omgebouwd tot een Jeti.
    Nu zou dit gewoon moeten werken, echter zowel mijn vaarregelaar (Happy Hunter: Mtroniks Viper tio marine 30) krijgt toch af en toe een puls, waardoor mijn schroeven even een slag maken, dit geldt ook voor de sturing vd multiprop module, hierop aangesloten mini servo, krijgt ook een willekeurige puls.
    Ik vermoed dat ik ergens een instelling verkeerd heb staan, maar kom er niet uit.

    Config:
    Zender:
    F14 Navystick met multiprop module
    Jeti 2.4Ghz TU2 zenderdeel
    Jeti minibox
    Ontvanger:
    Jeti duplex R9 receiver
    Wetronic Mp8 multiprop
    Regelaar HH: Mtroniks tio marine 30
    Regelaar Jonny: Graupner speed R40
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hans, Het lijkt me simpeler om eerst eens met Wetronic te overleggen. Zij hebben je zender omgebouwd en zijn denk ik beter bekend met de oorzaak van het beschreven fenomeen. Bij een van mijn Multiplex zenders heb ik ook zo'n soort storing gehad. Gaf opeens de motorregelaar een klap(je) achteruit. Bleken er achteraf nog wat geactiveerde mixers in de 2e hands aangeschafte zender de oorzaak. De F-14 heeft geen mixers, dus daaraan kan het niet liggen. Gr. Klaas.
     
    HansN vindt dit leuk.
  3. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Groningen
    Klopt, heb Wetronic al x gevraagd, maar Alwin heeft het nogal druk (als 1 vd weinige met zoveel kennis hier over) en wilde het daarom hier proberen, alvorens hem nog eens lastig te vallen.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    HansN vindt dit leuk.
  5. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Groningen
    Heb inmiddels toch ook maar weer mail gestuurd naar Wetronic.

    Toch blijven ook hier natuurlijk tips welkom.
     

Deel Deze Pagina