futaba fasst

Weet er iemand of van een futaba fasst module voor in een t8up zender, de antennekabel los kan gemaakt worden van de print en een andere losse antenne kan aangemaakt worden? Ik zou graag die extra antenne wegwillen achteraan en op de originele plaats zetten. Ik wil liefst bij fasst blijven.
Alvast bedankt.

mvg,
jurgen

Weet er iemand of van een futaba fasst module voor in een t8up zender, de antennekabel los kan gemaakt worden van de print en een andere losse antenne kan aangemaakt worden? Ik zou graag die extra antenne wegwillen achteraan en op de originele plaats zetten. Ik wil liefst bij fasst blijven.
Alvast bedankt.

mvg,
jurgen

Niemand?

Ik vermoed dat je zelf aan het sleutelen moet slaan om erachter te komen, vermoed ik..

Maar waarom zou je..
de kans dat er iets misgaat tijdens het verplaatsen van de antenne is nogal redelijk aanwezig, en je kan meteen een stevige tijd niet vliegen als het misgaat.

Verplaatsen kan altijd, dat is het probleem niet.

Maar het probleem schuild echter in de afstand tussen de print en de antenne.

Ik neem aan dat er nu een afstand tussen de print en de anntenne zit.
Zoja, dan klopt je golf lengte niet meer.
Je staande golf verhouding is niet meer 1 op 1

m.a.w. je moet dus gaan trimmen om de juiste golf lengte te krijgen.
En dat is af te raden.

Kom de antenne nadat hij is los gemaakt van het module en ingebouwd is weer op de zelfde plaats dan is er niets aan de hand.

Antenne verwisselen is geen probleem, mits het de zelfde antenne is.

Alvast bedankt.

mvg,
jurgen

Met een 2.4 GHz zender moet dat kunnen. De antennedraad is coax uitgevoerd. Alleen het laatste stukje is op een nauwkeurige afstand ontdaan van zijn omhulling , en fungeert als antenne.
Ik heb verscheidene mede vliegers hun T10 met losse 2.4 GHz module zien verbouwen:
- antenne en uitsteeksels van de module verwijderen.
- de HF print weer op de zendercontacten geplaatst
- en vervolgens de antennedraad inwendig door de zender leiden en de antenne monteren op de plek waar de 35 MHz staafantenne zich eerder bevond.
- moduulbehuizing weer op zijn plek klikken.

Ga niet knoeien met inkorten van de coax of met demontage en montage van de coax antennestekker.

Back