Futaba FF10 met Realflight 4.5

Beste forumgebruikers,

Ik heb de realflight 4.5 sim ( origineel met dongle ), maar wanneer ik mijn FF10 met de originele kabel aansluit op de realflight dongle, en de zender selecteer bij controller, dan doen de sticks heel raar alsof ze niet gekalibreerd zijn. Als ik ze dan probeer te kalibreren blijft ie hetzelfde doen. Moet ik iets veranderen in de FF10 ? of wat doe ik anders fout, want de sim zou moeten werken met realflight..

Joland

Een loepzuivere gok van mijn kant, maar kan het zijn dat je de zender in PPM mode moet zetten? Geen idee of het zo is hoor..

Een loepzuivere gok van mijn kant, maar kan het zijn dat je de zender in PPM mode moet zetten? Geen idee of het zo is hoor..

Ja volgens de beschrijving was dat aanbevolen, maar ook dat al geprobeerd, incl. de 2.4 GHZ module vervangen door een FM module, maar helaas geen resultaat.

ik gebruik mijn ff10 ook in realflight (alleen dan via de geluidskaart)

Heb een apart model in mijn zender gezet speciaal voor de simulator. En dan instellen in ppm. Dan naar realflight daar even calibreren. Ikzelf gebruik daarvoor de "servo test" mode van de zender(vind je in het basic menu). Dan zou de FF10 het gewoon moeten doen.

Omdat ik via mijn geluidskaart werk, heb ik mijn zender wel in pcm mode gezet(via ppm heb ik "storing")

Heb een apart model in mijn zender gezet speciaal voor de simulator. En dan instellen in ppm. Dan naar realflight daar even calibreren. Ikzelf gebruik daarvoor de "servo test" mode van de zender(vind je in het basic menu). Dan zou de FF10 het gewoon moeten doen.

Omdat ik via mijn geluidskaart werk, heb ik mijn zender wel in pcm mode gezet(via ppm heb ik "storing")

Via je je soundcard? Lijkt me sterk. Lijkt me eerder dat je een gameport aangesloten hebt zitten op je soundcard en dat je daarover je zender aanstuurt.

ppjoy+smartpropo:)

Goedkoopste manier om met je eigen zender te vliegen, je hebt alleen een geluidskabel nodig.

Uitleg van gebruik van smartpropo staat hier wel ergens (voor gebruik met FMS)

Ik heb ook een apart model in mijn zender gezet, en op servos stand heb ik niets geen storing, maar zodra ik bij realflight bij controller mijn zender activeer dan staan mijn sticks op het beeldscherm icoon te tollen als een gek ( storing ), calibreren wil dan ook niet helpen...:confused:
Staat wel aangesloten via de USB poort, de originele dongle werkt wel gewoon.

probeer eens een andere usb poort?

Sluit je je zender aan de "zender" die bij de simulator zit? Als je die controller gebruikt, heb je dan geen storing? Als je dan geen storing hebt, denk ik dat het in de verbinding tussen de 2 zenders zit.

Misschien even een mailtje sturen naar de support van realflight?

probeer eens een andere usb poort?

Sluit je je zender aan de "zender" die bij de simulator zit? Als je die controller gebruikt, heb je dan geen storing? Als je dan geen storing hebt, denk ik dat het in de verbinding tussen de 2 zenders zit.

Misschien even een mailtje sturen naar de support van realflight?

Andere USB poort heb ik ook al geprobeerd, zoals ook een nieuwe installatie, maar ook dat hielp niet.
Ik gebruik idd de originele controller waar ik met de bijgeleverde kabel inplug naar mijn ff10 en idd geen storing als ik de originele controller gebruik..

ppjoy+smartpropo:)

Goedkoopste manier om met je eigen zender te vliegen, je hebt alleen een geluidskabel nodig.

Uitleg van gebruik van smartpropo staat hier wel ergens (voor gebruik met FMS)

Maar dit werkt enkel op XP niet? Ik ben ook opzoek naar een oplossing voor de dx6i.
Hoe vlieg je dan met realflight zonder de interlink? :(

@ stoomstrijkijzer
Gewoon een simpele stereokabel halen (2 jack plugjes)
1 in je line in doen en 1 in je zender.
smartpropro + PPJoy

werkt super

@ stoomstrijkijzer
Gewoon een simpele stereokabel halen (2 jack plugjes)
1 in je line in doen en 1 in je zender.
smartpropro + PPJoy

werkt super

Dat weet ik, kheb zelf nog zo'n kabeltje liggen dus das geen probleem. Ze zijn wel stereo, maar ik kan ze makkelijk mono maken moest het storing geven.
Ik las alleen dat PPJoy niet werkt onder vista? :( En wat doe je dan met interlink?

Laatst bewerkt:
nee hoeft geen Mono te maken, ik gebruik ook stereo.
Ik heb hem volgens mij wel op vista aan de gang gekregen maar weet het niet 100% zeker.

En als je een interlink hebt, kun je de kabel via de interlink doorlinken. dan heb je ppjoy niet eens nodig. dan werkt hij zowiezo.

heb je geen interlink moet je eventjes een emulator downloaden

@Joland

heb je realflight ondertussen al werkend? Als het niet wil werken met de originele interface, kun je altijd nog iets via de geluidskaart maken. Je moet dan wel elke keer je "interface" aangesloten hebben, anders geeft realflight steeds de foutmelding dat er geen interlink is gevonden.

@Joland

heb je realflight ondertussen al werkend? Als het niet wil werken met de originele interface, kun je altijd nog iets via de geluidskaart maken. Je moet dan wel elke keer je "interface" aangesloten hebben, anders geeft realflight steeds de foutmelding dat er geen interlink is gevonden.

Nee helaas nog niet werkend, nog steeds hetzelfde probleem, had ook al een mailtje gestuurd naar realflight forum, maar helaas ook niet veel wijzer geworden...pfff

nee hoeft geen Mono te maken, ik gebruik ook stereo.
Ik heb hem volgens mij wel op vista aan de gang gekregen maar weet het niet 100% zeker.

En als je een interlink hebt, kun je de kabel via de interlink doorlinken. dan heb je ppjoy niet eens nodig. dan werkt hij zowiezo.

heb je geen interlink moet je eventjes een emulator downloaden

Ik heb een emulator, want ik speel het nu met een gamepad op de laptop en daar heb ik geen XP op.
Desktop gaat geen probleem zijn, maar meestal als ik ff niks te doen heb sim ik een uurtje en wil dat ook graag op m'n laptop kunnen aangezien ik dan in de zetel/op bed kan zitten.

Back