Futaba FF6 voor walkera 36?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hallo,

Ik kan van iemand een futaba FF6 overnemen maar hij zou een Walkera 36 moeten kunnen besturen, dit is een kloon van de zoom 400 met riemaandrijving.

Is dit goed of kan het beter?

lol Het kan altijd beter, tenzij je een 14mz gaat kopen ;) En zelfs dan...
Volgens mij kan de FF6 wel, maar daar is dan alles mee gezegd. De zender heeft 3-punts curve's die het afsstellen zonder governor en/of hh gyro lastig maken. Ik heb zelf de FC-16 gehad en die is qua software nagenoeg hetzelfde. Hiermee gaat leren vliegen prima, maar zodra je meer gaat doen dan rondvliegen is je zender aan z'n eind.
Kijk eens naar de Hitec Eclipse series, dat schijnen zenders te zijn die erg veel waar voor hun geld bieden...

Groetjes,

Ton.

De ff6 is een instap zender, er zit niks te veel op.

Overigen heeft hij wel een 5 punts curve, kijk maar op http://www.futabarc.com/radios/futk58.html hier kan je ook de handleiding downloaden.

Overigen zal de ff6 niet werken met de standaard ontvanger, als je nog niet borstelloos vliegt heb je dus een probleem. Want je regelaar van je motor zit in de ontvanger. Je zult dus een losse regelaar aan moeten schaffen voor de motor.

Vlieg je brushless heb je een apparte regelaar, en kan je de ontvanger van de ff6 gebruiken.

Zelf vlieg ik de DF36 met een 401 gyro en een futaba ontvanger op een fc18 v3.2, ik heb de curves aangehouden zoals in het handboek staan en dan vliegt hij prima.

De reden dat ik ben overgestapt is dat ik pult vliegen makelijker vind, zo heb ik het geleerd. Met een handzender heb ik minder gevoel op de heli. Overigen moet ik zeggen dat ik de standaard zender van de 36 geen slechte zender vind.

gr Remco

dutchhelipilot zei:
De ff6 is een instap zender, er zit niks te veel op.

Overigen heeft hij wel een 5 punts curve, kijk maar op http://www.futabarc.com/radios/futk58.html hier kan je ook de handleiding downloaden.

Overigen zal de ff6 niet werken met de standaard ontvanger, als je nog niet borstelloos vliegt heb je dus een probleem. Want je regelaar van je motor zit in de ontvanger. Je zult dus een losse regelaar aan moeten schaffen voor de motor.

Vlieg je brushless heb je een apparte regelaar, en kan je de ontvanger van de ff6 gebruiken.

Zelf vlieg ik de DF36 met een 401 gyro en een futaba ontvanger op een fc18 v3.2, ik heb de curves aangehouden zoals in het handboek staan en dan vliegt hij prima.

De reden dat ik ben overgestapt is dat ik pult vliegen makelijker vind, zo heb ik het geleerd. Met een handzender heb ik minder gevoel op de heli. Overigen moet ik zeggen dat ik de standaard zender van de 36 geen slechte zender vind.

gr Remco

Mijn walkera is brushless met aparte regelaar en andere ontvanger, heel men walkera is trouwens vernaders qua elektronica. Er staat ook een heading hold gyro op. Vliegen kan ik al en de aankoop is enkel omdat de standaard zender die erbij zat stuk is.

Ook zou ik hem dan gebruiken voor al men vliegtuigen waaronder 2 elektro en 1 brandstof trainer.

Ik heb altijd met een handzender gewerkt en dit bevalt me tot hiertoe goed.

Dus deze zender is wel geschikt voor deze heli en vliegtuigen of is het maar een zender om een kleine periode. Ik vlieg al een tijdje me deze toestellen.

Men vliegtuigen vlieg ik momenteel met een standaard GWS zender 6 kanaals, waarvan 2 schakelaars, niets digitaal aan.

Ook was ik erover aan het denken een Graupner MX-12 te kopen, maar wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de mx-12 en de ff6, want over deze laaste is zeer weinig info te vinden.

lijkt me alleen wel lastig om met 1 zender 2 modes te gaan vliegen... het mooiste is om 1 zender voor je vliegtuigen te hebben en 1 voor je heli. Misschien kan je ook beter kijken naar een zender die wat meer kan aangezien je al een tijdje bezig bent en waarschijnlijk nog wel door wil gaan met vliegen. doe je nu een wat grotere uitgave hoef je later niet weer een andere zender te halen.

Back