futaba ff7 2.4 ghz t.o.v. Flysky/Frsky

@ Indoorvlieger: Bedankt voor de tip kerel!

Waarschijnlijk wordt t de Kingkong 90gt...in losse onderdelen (nog even zonder cam).
Of de
Eachine BAT QX105 105mm Micro FPV LED Racing Quadcopter met Eachine i6 transmitter( Flysky).
Beide in losse onderdelen omdat ik wil bouwen en ivm douanekosten.

Let erop dat bij de Bat 105 er kans is dat de FETs de geest geven. Deze zijn eigenlijk bedoeld voor 8mm motoren, en de Bat 105 heeft 10mm motoren. Mogelijk is dat nu opgelost.

Ik heb een Kingkong 90 GT besteld. Alles in losse onderdelen ivm inklaringskosten.

Meteen maar een 10ch flysky zender (FS-i6x) mee besteld en een los mini ontvangertje 2.4GHz.

Nu nog losse 2s 350mAh Lipo's.
Waar bestellen jullie de Lipo's?
(die onbekende Chinese merken vertrouw ik niet zo.)

Gaoneng heeft wel goede lipo's, anders Gen's Ace is ook een optie. Let wel, als je bestelt bij bijvoorbeeld MyLipo.de kunnen de verzendkosten erg hoog uitvallen, omdat ze daar strikt zijn met verzenden als "dangerous goods". Kostte me laatst iets van 16 euro voor 3 lipootjes, niet voor herhaling vatbaar...

Let bij FlySky erop dat je niet de A8S ontvanger neemt. Veel problemen met bereik, ineens er vol vandoor gaan ondanks instellen failsafe. Sommige exemplaren doen het wel, maar er zijn ook al veel quads door gecrashed. De nieuwe Wizard X220S heeft deze ook, heb je die onderweg, RTF versie, dan bij voorkeur gelijk ontvanger vervangen.
Fijn om te weten dat mijn tovenaar er ineens vol vandoor kan gaan....
Hij heeft natuurlijk niet voor niets die naam gekregen

Fijn om te weten dat mijn tovenaar er ineens vol vandoor kan gaan....
Hij heeft natuurlijk niet voor niets die naam gekregen

Ja, dat is de grote verdwijntruuk. ;-)

Ik heb er een XM+ ingezet, indien voorzien van de juiste firmware, kan deze zelfs RSSI real time op de OSD weergeven. Voor FlySky zou ik de X6B kiezen, die past er prima in, en heeft een betere reputatie dan de A8S.

FlySky zou werken aan een fix voor de A8S problemen, maar dat duurt nu al 9 maanden (de eerste problemen met de A8S werden vorig jaar december al gemeld) dus blijkbaar een zware bevalling...

Ik heb deze ontvanger erbij gekocht. Ben benieuwd of t werkt. ;)

Bij de zender zit trouwens nog een 10ch ontvanger ia10b als ik t goed heb.

Bijlagen

• Screenshot_2017-09-05-08-51-56.png
    Screenshot_2017-09-05-08-51-56.png
    366,5 KB · Weergaven: 170
Laatst bewerkt:
Back