Futaba FF7

Hello

Ik ben in blijde verwachting van een Futaba FF7 zender samen met een Phoenix simulator dit alles voor 180 pond bij Skylinemodels.

Nu was mijn vraag of het mogelijk is deze zender te gebruiken om mijn coax heli's mee te besturen?
Gewone heli's is geen probleem maar die coaxen werken met een 4 in 1 ontvanger..
Kent iemand een geschikte oplossing, heeft Futaba daar speciale ontvangers voor?

tnx!

Hoi,

Dat kan zeker! Sterker nog, ik heb het ook gedaan, en het werkt perfect. Ik heb het dan weliswaar gedaan met mijn Honeybee FP, maar dat maakt geen verschil. Die heeft precies dezelfde 4 in 1.

Ik kwam een keer het volgende filmpje tegen op youtube:
YouTube - ESky HoneyBee Fixed Pitch - 2.4ghz conversion

Hieruit blijkt dat de 4 in 1 eigen een losse ontvanger is die gekoppeld zit aan een snelheidsregelaar + gyro in 1 behuizing. Je kan de ontvanger er dus gewoon uittrekken en vervangen voor een Futaba ontvanger. Ik heb hiervoor de nieuwe 6 kanaals 2.4fhz gebruikt. Aerobertics verkoopt ze bijvoorbeeld (ze hebben ook nog een lichtere 4 kanaals ontvanger!):
Aerobertics.be - futaba

Je hebt dan ook nog 2 servo verlengkabeltjes nodig om het kanaal voor het gas en roteren (hoofd en staart-motor) door te sturen van ontvanger naar ehhh... 3 in 1 :). En dan kan je alles aansluiten en instellen op je zender.

Werkt bij mij perfect!!!

Groet, Joost

Hoi,

Dat kan zeker! Sterker nog, ik heb het ook gedaan, en het werkt perfect. Ik heb het dan weliswaar gedaan met mijn Honeybee FP, maar dat maakt geen verschil. Die heeft precies dezelfde 4 in 1.

Ik kwam een keer het volgende filmpje tegen op youtube:
YouTube - ESky HoneyBee Fixed Pitch - 2.4ghz conversion

Hieruit blijkt dat de 4 in 1 eigen een losse ontvanger is die gekoppeld zit aan een snelheidsregelaar + gyro in 1 behuizing. Je kan de ontvanger er dus gewoon uittrekken en vervangen voor een Futaba ontvanger. Ik heb hiervoor de nieuwe 6 kanaals 2.4fhz gebruikt. Aerobertics verkoopt ze bijvoorbeeld (ze hebben ook nog een lichtere 4 kanaals ontvanger!):
Aerobertics.be - futaba

Je hebt dan ook nog 2 servo verlengkabeltjes nodig om het kanaal voor het gas en roteren (hoofd en staart-motor) door te sturen van ontvanger naar ehhh... 3 in 1 :). En dan kan je alles aansluiten en instellen op je zender.

Werkt bij mij perfect!!!

Groet, Joost

Bedankt Joost!! :worship:

Ik heb dus vandaag men nieuwe Futaba 7C FASST ontvangen.
Alles ziet er netjes uit maar wanneer ik met de zender snel beweeg zit er toch nog iets los binnenin. Ook in de bijgevoegde lader rammelt er vanalles.. Alles werkt precies wel naar behoren. Misschien ben ik TE voorzichtig??

Nu heb ik toch nog enkele (domme) newbie vragen. Ik ben natuurlijk zinnens om de hele instructies door te nemen maar misschien heeft iemand al ervaring met dergelijke zender.

wat ik mij oa afvraag is, moet ik de batterij van deze zender eerst opladen of kan deze reeds opgeladen zijn? In de instructies staat dat elke laadbeurt ongeveer 15 uur moet duren. Er zou echter wel geen groen licht branden wanneer de batterij vol is dus hoe kan je dat dan weten?

Ook heb ik de Phoenix simulator erbij aangeschaft en na enkele installatiepogingen en vele errors (direct x, geluidskaart niet compatibel, enz) blijkt hij toch goed geïnstalleerd te zin. Ik heb nochtans een pc van 6 maanden uit (sony vaio);

Indien er iemand dezelfde combinatie gebruikt als mij (phoenix en futaba) maken jullie dan een apart model aan in de zender voor de simulator? Zo ja hoe kan je dit het best doen? :-)

Indien er nog tips zijn , deze zijn steeds welkom. Vooral over de batterijen en het laadproces hiervan...

dankuwel!!!!

Joost,

Heb jij soms enig idee of je elke Futaba ontvanger mag verbinden met elke ESC? Of moet je rekening houden met bepaalde aantam ampére?
Hier heb ik nog geen kaas van gegeten...

Back