Futaba Field Force 6 - Hoe de throttle stick in te stellen?

Hoi allemaal,

Ik erger me dr al n tijdje aan dat de throttle stick niet de volledige slag gebruikt. Throttle 0% zit op et midden, en Throttle 100% zit bovenaan. Ik wil liever de Throttle 0% helemaal onderaan.

Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt met een futaba fieldforce 6?

Grtz,
Sven

leg eens nader uit wat je hier mee bedoeld.

ik neem aan dat jeje gas stick vast wil zetten bij geen gas geven en dat hij weerstand bied bij gas geven.

Gas helemaal uit is als de stick in de middenpositie staat. Gas helemaal open is als de stick helemaal omhoog staat. Ik wil graag dat de gas pas helemaal uit is, als de stick ook helemaal omlaag staat.

Als ik nu de stick helemaal omlaag zet, en et vliegtuig opstart, begint de motor pas als de stick voorbij het midden komt.

Het gaat hier wel over electro overgens he. De ESC zou dit eigenlijk automatisch moeten calibreren, maar om een of andere reden doen ze dat niet.

De meeste regelaars herkennen automatisch de "nulstand", wat de stickstand is als de regelaar wordt aangesloten (=accu wordt aangesloten).....

Dirk: Dat was wel et plan ja. :P Maar dat doen die mormels niet, geen van allen. Zelfs de dure van multiplex wil dr niet aan. Die pakt de stick zijn neutraalstand als 0punt, ongeacht hoe die staat als ik em aanzet. :roll: Handig, dat weet ik, dus daarom nu maar eromheen proberen te programmeren.

Ik heb zitten rommelen met Subtrim en Throw, nu staat et nulpunt zegmaar op 25% van de stick uitslag, en niet meer op 50%. Liever heb ik et 0%, maar tot ik weet hoe dat moet, doe ik t maar even met 20% :)

ik had dezelfde ellende met een simprop regelaar, dat ding wilde het gewoon niet snappen.

een schultze gekoch en dat werkte van meet af aan perfect.

heb je geen maatje waar je een shultze van kan proberen ?
dan weet je meteen of het aan je zender of instellingen ligt.

Back