Futaba FX 18 ombouwen??????????????????

• Topicstarter Topicstarter AeroRob
  • Startdatum Startdatum
A

AeroRob

Guest
Beste mensen,

Wellicht een raare vraag, maar je weet maar nooit.
Onlangs een Shuttle ZZX (nieuw in doos en een Futaba FX 18 jawel ook nieuw in doos geruild voor een bejaarde FG. Nu was de vorige eigenaar wat ongeduldig en wou meteen een zender bij zijn helicopter. Echter hadden ze geen 35 mhz meer in voorraad en dacht de beste man dan maar een 40 mhz zender zoadat ik meteen kan vliegen. Helaas was dit niet het geval aangezien er toch wat meer komt kijken bij het helicoptervliegen. Nu mijn vraag (je snapt het al) Is er een mogelijkheid om een 40 mhz zender om te bouwen naar een 35 mhz. En zo ja is dit een hele ingreep.

Hoor graag van jullie,

Rob

Er zijn genoeg clubs waar je op 40 Mhz mag vliegen, dit is wel niet exclusief voor vliegende modellen maar er varen/ rijden er helaas ook genoeg op 35 mhz omdat deze frequentie jarenlang voor alle modellen is geweest........

Maar je vraag: Heb hier ook een FX-18 en daar ook schakelaars zelf in gebouwd, de elektronica zit echter vast op de printplaten; geen zendmodule dus...
Lijkt me een vrij omvangrijke klus, missc hien dat gebruiker Corrien raad weet (reparatieservice Nederland voor alle grote merken)

Bij een FX18 zit het hoogfrequent gedeelte op de bovenste printplaat. Deze moet dan in z'n geheel vervangen worden: er zijn nogal wat componenten met andere waardes en ombouwen zou te tijdrovend en ook te riskant worden. Ik ben bang, dat dit tamelijk prijzig wordt.

Ook met het ombouwen van de bijbehorende R147F-ontvanger verwacht ik problemen.

OK ga wellicht proberen om een ruil tot stand te brengen.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie. :lol: :lol:

Groet Rob

Back