futaba fx 18 sim instellingen

beste mensen.

Ik heb een futaba fx 18 met een 2,5 mm sim aansluiting op de zender maar ik krijg hem niet aan de praat met realflight rc simulator!

even in het kort..

de zender schakellaar op stud gezet (op het printje) dan van 2,5 mm sim aansluiting op de zender naar usb dongel naar de computer geen uitslagen in het configuratiescherm zie wel ppm game dongel staan maar via eigenschappen blijft alles in de hoek staan ook de zender op ppm gezet maar nog steeds niets pfffffff

Fx 18

Let er op dat je de zender nog moet installeren in Phoenix zodat het programma hem kent. En daarna moet je de zaak nog testen en calibreren.
Is even lastig, maar ook ik heb met de FX-18 prima kunnen werken.
groet, Ben10

Je hebt de zender in student-mode staan, probeer eens leraar-mode.(wie weet)
Heb je gèèn DSC-output op je FX-18?

Mvg. Richard

beste heren,

Bedankt voor jullie reactie
Van alles geprobeerd maar nog steeds niets !!!
Ik snap er niets van het is een nieuwe zender,

Bij mij (ik heb ook een fx 18 ) heb ik eigenlijk niets gedaan...

nieuw menu gepakt, stekker van de dongle erin (die plug aan de voorkant), programma'tje om het signaal van de dongle richting sim om te bouwen en gaan.

En aangezien de leraar/leerling bij mij nooit aangestaan heeft, is de mijne gewoon op leraar aangesloten

maar het kan zomaar zijn dat iedere dongle / sim een eigen manier heeft om dit werkend te krijgen..
Wat zegt de handleiding over dergelijke constructies?
normaal zou het moeten werken nl..

Kan ook nog zijn dat je de zender als joystick moet installeren op de pc
via die weg heeft hij ook eens gewerkt op een andere sim
dan wel even de joystick selecteren in de desbetreffende sim, anders gaat het nooit werken natuurlijk

bedankt voor jou reactie,
Maar welk programma bedoel je windows heeft daar toch een standaard programma voor ? ik bedoel als je de usb dongel op de computer aansluit herkend hij hem toch direct bij hardware zie in dan mijn ppm dongel staan hier kun je dan signaal enz enz zien!

Ik heb ooit een minder legale versie van een sim gehad, daar kon ik via een emulator (een tussenprogramma) mijn eigen zender aan de computer hangen
de sim "dacht" dan dat hij met een originele bijbehorende zender te maken had

maar in jouw geval
best kans dat de computer hem wel ziet, maar niet weet wat het is.
ik heb het ooit in een andere sim voor elkaar gekregen een joystick als besturingsmiddel in te stellen
als je dan de zender in de computer als joystick aanmeld, werkt het ook

dit is altijd verschrikkelijk vogelen en rommelen de eerste keer...

Back