Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tony en Bert,
Voor dat optoeren bij het afdalen is een oplossing.
In de GV-1 zit een vescholen menu waarin ik diverse settings heb veranderd.
Dit is juist om te voorkomen met het wat rapper naar beneden trekken van je heli deze niet onnodig veel optoert.
Grt,
Eric.
Eric,Het was bij mij geen optoeren, maar een hevig "oscilleren" rond het ingestelde toerental. De rotor bleef gewoon op toeren, maar de gasservo ging hevig corrigeren, met een zeer sterk wisselend vermogen als gevolg. Het leek een beetje op wat je oort als streetracers huun auto voor de start tot in de toerenbegrenzer trappen, maar dan bij het normaal ingestelde toerental....
Deze sterk wisselend belasting van met name de hekrotor aandrijftrein liet mij besluiten het ding eruit te halen.
Ik heb overigens dat verscholen menu nooit kunnen ontdekken. Wat kun je daar instellen, dingen als P, I, en D waarden? (of wellicht worden ze anders genoemd, bijvoorbeeld gain, sensitivity en damping of soortgelijke benamingen). Ben wel geïnteresseerd, want het ding ligt hier nog wel ergens rond te slingeren....
Groet, Bert
Hoi Eric,
Bedankt voor de info!
Ik vlieg met een Vario Bezine trainer(180cm),de rotor draaid nu ongeveer 1050 rpm,en vliegt super.Ik wilde graag proberen of hij op 900 rpm ook fijn vliegt.
Weet iemand hoe ik een paar foto's aan mijn profiel kan koppelen?
Thanks Tony
Bert,
Ik heb hem nog niet gemonteerd,maar hij komt tussen de ontstekings onderbreker.Het enige wat hij doet is dat hij het toerental van de motor electronisch registreert en dat doorgeeft aan de gv1.Dus de originele gv1 sensor komt te vervallen.
Dus storing in de sensor is volgens mij verleden tijd,als ik hem gemonteerd en uitgeprobeerd heb,laat ik het even weten,
Gr Tony