Futaba GY401 montage Positie

Beste 401 gebruikers,

Even een vraag aan jullie gebruikers die (nog) met een Futaba GY 401 vliegen.

IS het noodzakelijk dat de GY401 "HAAKS" op de hoofd as moet worden gemonteerd? (wel met de draden of naar voren of naar achter)

Ik ben een schaal heli aan het bouwen en de montage plaats waar normaliter de Gyro geplaatst zou moet worden is niet de juiste keuze om deze daar te plaatsen omdat deze Gyro plaats dan tegen de romp aan zou komen.

Dus is het NOOD zakelijk dat deze haaks voor of achter de main shaft geplaatst MOET worden of kan deze ook een cm links of rechts (wel in het verlengde van de main as voor/achter met de aansluitdraden naar voor/achter) gemonteerd worden??

Nu weet ik dat een FBL controller b.v. BeastX zelfs op de zijkant naast de hoofdas geplaatst kan worden en dit in het menu word ingesteld
en het zelfde ook voor Vstabi(mini)
en volgens mij kan je ook bij een Vstabi (FULL versie) de Gyro sensor zelfs op zijn kop plaatsen (wel instellen in het Vstabi menu) maar zou ook niet weten ofdat deze sensor OOK haaks op de hoofd as MOET staan.
(op al me andere heli's zitten de sensors haaks of voor of achter de hoofdas)

Maar voorlopig wil ik deze heli uitgaan voeren met een GY401 (later met een Full versie van Vstabi) maar deze zou iets uit het lood van de hoofd as links/rechts moeten komen staan.

Dus is dit Mogelijk en beinvloed dit niet de Gyro werking mbt stbilisatie op de lengte as van de Gyro ??

Ik zou het probleem niet inzien maar Graag jullie bevindingen

Gr
Jeroen

Laatst bewerkt:
enige wat noodzakelijk is voor een tailgyro is dat de sensor-as parallel loopt met de hoofdas. Dus zolang het montage vlak haaks op de hoofdas staat maakt het verder niks uit waar of in welke orientatie je hem monteert. Al zit de sensor op een stok van een meter buiten het frame of dus achteraan op de tailcase, dat maakt allemaal niet uit.

Bedankt,

Bij een Trex 700 Mechaniek zit er voor in het carbon frame een Kunstof electronica mount met ophoging waar deze normaliter op geplaatst dient te worden.(maar dit word te hoog mbt de romp die er omheen komt)

Ik zou hem dus "in" deze plastic electronica mount aan de voorkant willen plaatsen (of links of rechts) daarvan

De stabilisatie van de lengte as van de Gyro word er volgens mij NIET door beinvloed maar wist dat niet zeker vandaar deze vraag stelling

Jeroen

Back