Futaba kanaal 3 werkt niet?

• Topicstarter Topicstarter Deouwe
  • Startdatum Startdatum
D

Deouwe

Guest
Je bent nieuw en je vraagt wat!
Kanaal 3 van mijn Futaba T6J 'lijkt' niet te werken. Wat is het geval:
Enkele dagen geleden werkte alles prima alleen moest ik het gas voor kanaal 3 vrij ver terugtrimmen om de propellor stil te krijgen. Daarnaast begon de zender ook irritant elke 3 seconde een piep te geven met de melding 'mix' in het schermpje. Dit hield pas op als je de knuppel van kanaal 3 een keer omhoog en omlaag deed.
Na instellingen resetten en de basis instellingen weer programmeren hoopte ik dat het daarna over zou zijn. Gelukkig het piepje hield op, maar de motor doet het dus niet meer!
Zender gekoppeld aan Phoenix flightsimulator, nieuwe zender instellen en wat blijkt, kanaal 3 is niet meer werkend te zien in die simulator. De zender ziet hem nog wel op de één of andere manier. Dit getest door met de knuppel van 3 omhoog de zender aan te doen en dan krijg throttle alarm totdat je hem weer in de 0 zet.
WAT DOE IK FOUT? Of mis ik iets?
Ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen. Het forum is zo uitgebreidt dat dat volgens mij moet lukken.
In ieder geval alvast bedankt.

Forumtipje:
Geef woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.

Duurdere zenders geven soms ook meer kopzorgen.

Daarom steeds de soms onbegrijpbare handleiding meermaals doornemen, ergens zal dit probleem wel bij probleemoplossingen staan.

Johan.

Opgelost!

Heel hartelijk dank voor jullie reacties.
Deze discussie kan worden gesloten. (Ik moet er nog achter komen hoe :-))
Het euvel is uiteindelijk door Hobma Modelbouw opgelost.
Het knopje Throttle-cut bleek onder de kap van de zender te gaan kruipen, waardoor de zender alles wel zag, maar niets uitstuurde.
Was lang zoeken, dat zie je niet in één keer. Gelukkig door hun service en de garantie heeft het me niets gekost.

Krijg ik nu alleen dit gevoel of heeft iemand anders dit ook...........je weet wel dat gevoel dat je krijgt dat dit topic eigenlijk is/was opgestart om reclame te maken voor een of andere winkel.

En zeker omdat dit dan ook nog eens door een nieuw lid gebeurt.

Krijg ik nu alleen dit gevoel of heeft iemand anders dit ook...........je weet wel dat gevoel dat je krijgt dat dit topic eigenlijk is/was opgestart om reclame te maken voor een of andere winkel.

En zeker omdat dit dan ook nog eens door een nieuw lid gebeurt.

Hallo Anda,
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze gedachte bij je opkomt, maar het kan ook zijn dat een nieuw lid bij het forum komt omdat hij een probleempje heeft met een zender die hij niet aan elke voorbijganger kan vragen om op te lossen.
Dat was mijn reden om als beginner het forum op te gaan. De reacties die kwamen hielpen niet, dus maar naar de winkel, de dichtsbijzijnde, en die hebben me geholpen waarvoor oprechte dank.
Het is niet altijd zo als het lijkt.;)

Uiteindelijk oplossing

Zoals gezegd, was het probleem dat ik geen gas meer kon geven. Kanaal 3 werd niet meer uitgestuurd. Wel wist ik dat de zender hem zag, omdat als de zender werd aangezet met de gashendel omhoog hij een alarm gaf. Mijn idee was dat ik door 1 of andere instelling iets fout had gedaan.
Uiteindelijk bleek het zo dat het kleine switchje op de zender voor ThrottleCut onder de behuizing van de zender te zitten en daardoor kanaal 3 (throttle) afsloot. Door dit weer vrij te maken werkt alles weer.
Daarbij ben ik gewoon blij met een hobbywinkel in de buurt en heb ik dat genoemd, wie is dat nou niet? :p

Back