Futaba Megatech 3PK

• Topicstarter Topicstarter Michiel D
  • Startdatum Startdatum
M

Michiel D

Guest
Ik wil binnenkort een andere zender kopen :D, i.p.v Graupner XR-6.
Nu was mijn vraag welke ontvanger kan ik beter kopen :?:
De HRS of de PCM :?:
Omdat er bij mijn club redelijk veel storing is :(
:cry: En laatst 2 auto's totaal loss zijn gereden :cry:

Offtopic:
In de handleiding van de XS6 staat ook dat deze niet icm een elektronische ontsteking gebruikt mag worden.

PCM zonder twijfel, de ietwat snellere reaktie heeft bij bigscale totaal geen voordelen.

Hou er echter rekening mee dat met PCM storing niet tot het verleden behoren. De storing blijf je ev.t houden, alleen de kans dat je auto er volgas vandoor gaat is een stuk kleiner. (nihil)

Xander zei:
Offtopic:
In de handleiding van de XR6 staat ook dat deze niet icm een elektronische ontsteking gebruikt mag worden.

Zal dan bij een XS6 er ook wel in staan, maar ik heb al wel gemerkt dat deze een van de meest gebruikte is bij de FG-rijders...

Maareh staat dit er ook toevallig niet in om de fabrikant een beetje in te dekken tegen schadeclaims etc.

Mari zei:
Xander zei:
Offtopic:
In de handleiding van de XR6 staat ook dat deze niet icm een elektronische ontsteking gebruikt mag worden.

Zal dan bij een XS6 er ook wel in staan, maar ik heb al wel gemerkt dat deze een van de meest gebruikte is bij de FG-rijders...

Maareh staat dit er ook toevallig niet in om de fabrikant een beetje in te dekken tegen schadeclaims etc.

Het synthesizer systeem is gewoon erg gevoelig voor elektromagnetische stoorvelden.

/EDIT: Sorry ik bedoel dus xS6 in mn eerste post. Heb het even ge-edit. :)

/EDIT2: Tweemaal sorry, Ik dacht dat de topicstarter het over een XS6 had. De posts van mij kunnen dus compleet nutteloosch beschouwd worden. 8P

:offtopic:
Ik heb ook synthesizer ontvanger's, maar die gebruik ik alleen maar voor boten. :D
:ontopic:
Zelf zat ik ook al aan de PCM te denken.
Maar hoe zit het met het bereik :?: heeft de HRS of de PCM meer bereik :?:

Bij de hrs-ontvangers heb je ook nog een keuze te maken uit de kristal-gestuurde en de synthesizer versie! Deze ontvangers werken uitsluitend op 6 Volt en er mogen uitsluitend digitale servo's aangesloten worden (die uiteraard ook voor 6 Volt geschikt moeten zijn). Dit zijn uiteraard beperkende factoren, waarmee men rekening moet houden.

Het meest betrouwbare overdrachtssysteem is nog steeds pcm. Bij storingen, die uiteraard ook bij dit type ontvangers binnenkomen, is het daarbij niet mogelijk, dat er onverwachte en onbedoelde servo-reakties optreden. De ontvanger heeft de keuze tussen zendersignaal volgen of hold- cq. failsave-mode kiezen.
Dit laatste is natuurlijk bij het insturen van bochten mogelijk nog irritanter dan de storing, die je bij een ppm-ontvanger hebt: een kortstondige holdmode zorgt er voor, dat de bocht net even te laat wordt genomen en dat je dus rechtuit de baan afknalt.
Let er bij pcm dus scherp op, dat de auto niet een klein beetje vertraagd op de stuurcommando's reageert. Dit is een teken, dat er storingen zijn en daaraan kan ook een pcm-ontvanger niets verhelpen.

Aangezien ik op het moment niet meedoe aan wedstrijden, en gewoon op grote zandvlakte's rij is het geen probleem dat die iets later stuurd :D
Maar ik ga dan in ider geval voor de PCM :D
Maar een andere vraag is: Kan ik er ook een HRS ontvanger bijkopen (na een tijdje) zonder een nieuwe zender te kopen :?:

De T3PK is omschakelbaar tussen pcm, ppm en hrs-ppm. Je kunt er dus al deze typen ontvangers mee aansturen.

:D Hallo allemaal, ik ben dus ook bezig met het uitzoeken wat voor een zender ik ga nemen, het is dus duidelijk dat de 3PK het veiligst is in de PCM uitvoering :!:
Ik heb de auto's van twee vrienden total loss zien rijden (Waaronder een FG Leopard Race!!) En dan haal je de prijs van zo'n PCM zender er heel snel uit :!:
:onweer: :schrik:

Ik heb hem vandaag megenomen dus ben weer :D en even bezig :lol:

Wie weet mischien een nederlandse handleiding :lol:
Dat gaat nog steeds iets sneller dan de engelse :wink:

volgens mij is er geen ned handleiding
ik gebruik de zender nu een aantal maanden
ik moet zeggen hij bevalt me prima
is echt zijn geld waard

Ik ben er al uit :D
Was gewoon een avond door lezen :lol:

Maar wel lekker veel functies, en hij bevalt zeer goed :wink:

Back