Bij de hrs-ontvangers heb je ook nog een keuze te maken uit de kristal-gestuurde en de synthesizer versie! Deze ontvangers werken uitsluitend op 6 Volt en er mogen uitsluitend digitale servo's aangesloten worden (die uiteraard ook voor 6 Volt geschikt moeten zijn). Dit zijn uiteraard beperkende factoren, waarmee men rekening moet houden.
Het meest betrouwbare overdrachtssysteem is nog steeds pcm. Bij storingen, die uiteraard ook bij dit type ontvangers binnenkomen, is het daarbij niet mogelijk, dat er onverwachte en onbedoelde servo-reakties optreden. De ontvanger heeft de keuze tussen zendersignaal volgen of hold- cq. failsave-mode kiezen.
Dit laatste is natuurlijk bij het insturen van bochten mogelijk nog irritanter dan de storing, die je bij een ppm-ontvanger hebt: een kortstondige holdmode zorgt er voor, dat de bocht net even te laat wordt genomen en dat je dus rechtuit de baan afknalt.
Let er bij pcm dus scherp op, dat de auto niet een klein beetje vertraagd op de stuurcommando's reageert. Dit is een teken, dat er storingen zijn en daaraan kan ook een pcm-ontvanger niets verhelpen.