Futaba module FP-TP 40mhz

• Topicstarter Topicstarter schummie
  • Startdatum Startdatum
S

schummie

Guest
Hallo,

Ik keer binnenkort terug uit Curacao, en heb via dit forum vernomen dat de frequenties 72 MHZ in Nederland niet gebruikt mogen worden. Gelukkig heeft mijn Futaba radio een module systeem. Heeft iemand een dergelijke module te koop, eventueel met bijbehorende ontvangers, of weet iemand waar dit te koop is.
Het gaat om de FP-TP module van Futaba, 35 of 40 mhz en 8 kanaals ontvangers.

Alvast bedankt voor de moeite.

Eric Schumacher, Curacao, Nederlandse Antillen.

welke tak van de hobby doe je?
dit is namelijk ook van belang aangezien de 35Mhz alleen toegestaan is voor vliegende modellen

aan zijn achternaam te zien F1 races, no even serieus, in zijn andere post heeft ie het over zijn modelvliegtuigen, dus hoop ik dat ie op zoek gaat naar 35 mhz spul.

Inderdaad modelvliegtuigen; de Kyosho Messerschmitt, de Great Planes Big Stick en de Yellow aircraft sukhoi SU-31 120.

Eric Schumacher

De zendermodules zijn er, zoals je wel zult weten, in meerdere types bij Futaba (FP-TK, FP-TQ, FP-TP, FP-TW) in Nederland leverbaar voor 35 en 40 MHz. Voor vliegen is de meest aangewezeeen frequentieband 35 MHz (alleen voor modelVLIEGEN toegelaten); 40 MHz wordt ook gebruikt voor varen en rijden; je weet maar nooit wat er op een vijver of parkeerplaats in de buurt van je modelvliegveld kan gebeuren. Ookcampacs zijn er in meerdere typen. Geef dus bij het bestellen je type zender op. Meestal zijn de modules niet op voorraad, moeten dus besteld worden, dit duurt, afhankelijk van de winkel, enkele weken tot enkele maanden. Bij een club weten ze meestal wel bij wie je het beste kan bestellen. Dit geldt overigens ook voor kristallen. Kijk ook even welke frequentie het minst in gebruik is bij je toekomstige club, dit kan handig zijn. Bewaar je 72 MHz moduul als je van plan bent in het buitenland te vliegen, dit is soms nodig.

Back