Futaba of Robbe-Futaba GY401?

Hoi,

Ik wil een nieuwe 401 gyro kopen. Zou ik het best een Futaba kunnen kopen of de ''echte'' Robbe Futaba? Het scheelt toch zo'n 50euro op een set met servo. Maar wat als ie nu stuk gaat? Ik weet dat de nederlandse technische dienst ze niet repareerd ,maar heb gelezen dat je bij www.modelradioworkshop.co.uk gewoon je Futaba spul kan laten maken. Ik weet niet of daar ervaringen mee zijn? Hoe doen jullie dat met je Futaba spullen? Ik heb nu verder gewoon orgineel Robbe/Futaba maar nog nooit geen problemen gehad met de 401. Dus ik weet ook niet of je snel met reparatie te maken krijgt. Maar het zou zonde zijn als je hem dan kan weggooien natuurlijk :D

groeten,

Kris

Hey,

Zowel nieuwe als gebruikte 401's, zowel Robbe-Futaba's als Futaba's gehad. Nog nooit ééntje stuk gehad. Momenteel nog 3 stuks in gebruik, en ik zou niet eens weten of het nu Robbe's zijn of niet.

Als ze het nieuw doen, gaan ze m.i. niet stuk van normaal gebruik, ze kunnen zelfs wel een crash doorstaan.

Persoonlijk had ik de € 50,- in mijn zak gehouden (of anders besteed).

Succes, greetz Aldert

Bij 4rc.nl hebben ze "originele" robbe gyro's en deze zijn ongeveer net zo duur als de Futaba spullen... het hoeft dus niet perse 50 euro te schelen. En er zijn meer shops die Robbe leveren...

Ik heb er overigens ook nooit 1 zomaar kapot gehad, maar wel 1tje die kapot ging na een crash... was toch erg fijn dat Jan hem even kon maken :wink:

Cheers,

Rich :mrgreen:

Bedankt voor jullie reacties!

@Richard
Toch scheelt het zo'n 45 euro.

Denk dat ik dan toch maar eens een Futaba ga proberen.

@Richard
Toch scheelt het zo'n 45 euro.

Waar koop jij het dan??

GY401/9254:

Futaba:
RChelistore.com -> 195 euro

Robbe:
4rc.nl -> 199 euro
rcheliparts.nl -> 199 euro

Als ik een GY401/9254 zelf zou invoeren vanuit verweggistanie dan scheelt het nog niet eens 45 euro...

Cheers,

Richard

veel nederlandse shops kunnen ze aanbieden voor de "export" prijzen van grijze sets tegenwoordig.

een goede zaak, zo zou het op alle spullen moeten zijn.

Via Ebay zijn ze wel te vinden voor 150 -155 euro met 9254

En dan is het hopen dat het ooit aankomt en als het niet goed is heb je pech?

Ik zou dan graaag 45 euro meer uitgeven en ZEKER weten dat het goed aankomt + de garantie dat als het ooit stuk gaat dat het gemaakt kan worden.

Cheers,

Richard

Natuurlijk wel kopen bij een verkoper met goed reputatie. Die ik zo op Ebay heb gezien, daar zijn alleen positieve reacties over op Runryder en Helifreak. Maar ik zit meer met de garantie en een eventuele inspectie beurt bij een service dienst. Maar misschien heb je ook wel gelijk dat ik beter 45euro meer kan betalen ,maar daarom ook dit topic. Om er eens even over te discussiëren :wink:

Waar komen deze gyro's dan vandaan? Als ze buiten europa vandaan komen en je hebt pech (het kan gebeuren) dan betaal je er nog eens douanerechten+btw voor... dan is het verschil redelijk weg.

Cheers,

Richard

Uit Hong Kong. Ja met invoerrechten word het verschil wel een stuk minder. Ze zetten er wel op dat het een gift is ,maar het blijft altijd afwachten natuurlijk.

Groeten,

Kris

Vooral een lage waarde en een goede invoice is belangrijk he... maarjah, das dus dan weer afwachten.

Mijn ervaring is dat het meestal erg loont om dingen uit het verre oosten of amerika te halen, maar dan vooral bij shops waarvan je weet dat ze even met je meewerken :wink:

Persoonlijk zou ik hem in Nederland kopen, zeker met het oog op garantie en toch de kans op invoerrechten. Ook betaal je dan minder verzendkosten.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Bij 4rc.nl hebben ze "originele" robbe gyro's
Hey Richard. Dat wil ik wel eens bevestigd horen. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen voor die prijs!

Raptor Rulezzz zei:
Persoonlijk zou ik hem in Nederland kopen, zeker met het oog op garantie
Je kan in Ned. ook de "orginele" kopen voor meer geld, en de niet robbe's voor aanzienlijk minder. Het garantieverhaal handel je toch af met de winkel waar je koopt, niet met Robbe of Futaba. Het verschil wat ik heb kunnen ontdekken is ca. € 50,- , hiervoor krijg je een extra jaar garantie (2 jaar) en ergens een ander stickertje op de gyro (iets met Robbe uiteraard).

En dan nog een vraag aan jou Richard... Je T-rex 600 kan ook door Robbe geleverd worden. Is die van jou een orginele Robbe T-rex? Zo niet, waarom niet? (prijs misschien??) En hoe zou je het dan doen met de garantie (de Align producten staan erom bekend dat er wel eens een "noodzakelijke wijziging" wordt doorgevoerd). Als bijv. je regelaar doorfikt, gaat die dan ook naar de Robbe TD? Of kan dat niet want hij komt niet via de "Robbe kanalen" ? :wink:

Afwachtende je reactie, greetz Aldert

Hey Richard. Dat wil ik wel eens bevestigd horen. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen voor die prijs!

Bij deze is het bevestigd. Bij rcheliparts is hij net zo duur en staat het er expliciet bij vermeld op de website!

Als mijn T-rex regelaar uitfikt dan bel ik even naar Align en sturen ze mij een nieuwe op, maar dat is waarschijnlijk niet nodig :wink:

Het gaat mij er ook niet om dat je een "robbe" koopt, maar het is wel gemakkelijk. Ik heb in het verleden ook in taiwan gekocht via helikraft en meerdere keren zeer goede service qua garantie gehad!!! Beter dan bij de meeste nederlandse winkels!
Ik kreeg al een nieuwe GY601 toegestuurd omdat ik deze snel nodig had, voordat ik de oude had opgestuurd... ik moest maar ff kijken wanneer ik die op de post deed. En zo heb ik meer meegemaakt :roll:

Cheers,

Richard

Het is toch maar een orginele Robbe futaba geworden. Ga toch maar voor een beetje zekerheid. Heb de GY401+S9254 gereserveerd bij Quartel (198euro) omdat ik daar dicht bij woon. Zaterdag ff ophalen als ik in de buurt ben, scheelt weer verzendkosten. Allen bedankt voor jullie reacties :D

Groeten,

Kris

Back