Futaba reparatie service

Waar kan je tegenwoordig terecht voor reparatie futaba zender?

Van het ene op andere moment wil de zender niet meer linken met twee ontvangers.
Mode staat goed, accu tx en rx zijn voldoende spanning.
Lijkt alsof ie geen RF meer zend...

Dank alvast

Een tijd terug had ik Ripmax gemaild omdat ik geen firmware updates op hun site kon vinden en kreeg dit als antwoord:

we no longer service or import Futaba.
Have you tried contacting futaba direct or the new importer J Perkins maybe able to help you.
Best Regards

Ripmax Customer Services

En in een Futaba FB groep heb ik al klachten gehoord dat die lui niet echt service verlenen.

Eerste actie zou natuurlijk kunnen zijn - neem contact op met de winkel waar je de zender hebt gekocht.
Als die er niet meer is of je hebt het apparaat 2e hands gekocht:
Zowel Ripmax als ACT zijn sinds vorig jaar zomer geen importeur/verdeler meer van Futaba.
De nieuwe importeur voor Duitsland en de Benelux is minicars.se.
Geen idee of die een service punt hebben ergens. Op hun website is niets te vinden mbt service.
ACT gaat er mee ophouden, althans Herr Westerteicher stopt er mee, die gaat met pensioen (of misschien is hij al gestopt, dit speelde ook vorig jaar).
Of ACT dan als bedrijf blijft bestaan en of ze dan nog reparatie doen weet ik niet.
Je zou dan contact kunnen opnemen met minicars en met act.
Je kan ook een willekeurige Nederlandse winkel bellen zoals Hobby-in of Toemen of Shamrock of Quartel of whatever, als ze Futaba dealer zijn zouden ze je moeten kunnen helpen.
Als dat allemaal niks oplevert zou je nog Avio & Tiger kunnen proberen die zijn Futaba importeur/verdeler voor Frankrijk en Belgie.
Dan kun je via Aerobertics (Brugge BE) vragen wat daar de mogelijkheden zijn, die koopt meen ik in bij Avio & Tiger, en dan heb je een Nederlandstalig aanspreekpunt.
En Arwico in Zwitserland is ook nog steeds Futaba verdeler en heeft ook service pagina's. Maar dat is wel erg ver weg.

Als je op de Futaba website zoekt vind je de distributeurs over de hele wereld. In Europa ACT is de distributeur.
Zie HIER voor de adressen.
Ik zou zeggen, stuur een mailtje naar de Duitse distributeur en vraag om hulp. Zij kunnen je op z'n minst vertellen waar je terecht kunt met je probleem.

Update. De zender is inmiddels retour van de Futaba service in Duitsland. Super communicatie door Minicars en Futaba service. 1 torretje defect die de spanning geeft aan het rf board. Daarom lukte linken niet.
Zeer netjes afgehandeld en het adres in Duitsland is correct.

We trachten een Futaba Gyro te laten repareren door futuba service maar het lukt toch niet

Een verzending naar dit adres komt terug (03/03/2025)
FUTABA SERVICE
Schumannstraße 2
D-36364 Bad Salzschlirf

Blijkbaar nu dit adres : iemand hier al iets naar gestuurd ?

Futaba Service
Rochusstr. 5
36093 Künzell
Germany

Op email reageren ze niet en bellen naar dit nummer ook geen reactie, nu om 17u.

: futaba@minicars.se
Hot-line: +49 (0)661 96210777

Zijn er nog mensen die deze ervaring hebben ?

alvast bedankt
Yves

Futaba is een mooi merk, maar sinds de nederlandse hulpdienst weg is, en de boel een paar keer overgenomen, is het qua service ff een rommeltje.

van de eerder genoemde site, komt het volgende adres uit naar voren:
Germany
Minicars Hobby Distribution AB
Annelundsgatan 17C
749 40 Enköping
Sweden
Tel: 46 171 143000
Web: https://www.minicars.se/

of deze, als je engels beter is:
United Kingdom
Futaba UK (J Perkins Distribution Ltd.)
Northdown Business Park
Ashford Road
Lenham
Kent ME17 2DL
United Kingdom
Tel: 44(0) 1622-854-300
Web: https://futaba.uk/

OF deze adressen wel kloppen, geen idee
ik zou denken dat je de mensen eerst ff een mail stuurt, hoor je het vanzelf
hou ons op de hoogte, zoveel verhalen over de huidige service zijn er nog niet..

Hallo

Inmiddels heb ik contact gehad met Janina Karl van Futaba Service en is het pakketje onderweg,
we zijn dus op weg naar een oplossing, voor reparaties dus inderdaad hier naar toe sturen, maar bel toch maar even op voorhand.

Futaba Service
Rochusstr. 5
36093 Künzell
Germany

: futaba@minicars.se
Hot-line: +49 (0)661 96210777

Groeten

Yves

Inmiddels is de herstelling terug binnen en in gebruik, voor wie dus nog Futaba herstellingen wenst kan je bij minicars in Duitsland terecht. Geduld hebben maar het komt goed

Bij minicars ook heel goed en snel geholpen aan reserveantennes voor mijn R3008SB ontvanger. Degene met wie ik contact had kende mijn naam nog van ACT, dus het zijn geen vreemden.

Back