Futaba/Robbe 6EX 2,4G

Voor mijn scania R620 van Tamiya heb ik een kleine maand geleden een futaba/robbe 6EX 2,4G zender gekocht en een mfu-unit van Tamiya. Het inbouwen van de mfu-unit was geen enkel probleem, alleen bij het aansluiten van de mfu-unit op de ontvanger gaat het fout. Wie heeft hier ervaring mee...? Op welke posities op de ontvanger kunnen/moeten de stekkertjes van de servo's (schakelen, sturen, aan-/afkoppelen) worden aangesloten.

Daarnaast vraag ik me af wat ik met de overige uitgangen op de ontvanger kan doen.

De kabels van de unit zijn toch alle genummerd,in de gebruiks aanwijzing staat welk nummer aan de betreffende kabel aangesloten wordt aan de ontvanger.Dus dat kan geen problemen geven.De ontvanger staat afgebeeld met de nummers.
vr.gr.adrie

hallo scania,

uit je vraag begrijp ik dat je (nog) niet thuis bent met een computer zender. als dat zo is kan je het beste op de volgende manier bekijken welk kanaal bij welke beweging op je zender hoort.

je kan het beste een servo in elk kanaal steken in de ontvanger, en daarna op de zender alle functies proberen. net zo lang tot dat de servo beweegt. op die manier zie je welke stick-beweging bij dat kanaal hoort.

doe dit voor alle kanalen apart en schrijf dit op.

met deze gegevens kan je zelf bepalen waar je de stuurservo plaatst en waar je de voor-achteruit plaatst.

ik weet niet of je de kanalen 5 en 6 in het menu van je zender op andere schakelaars kunt plaatsen.
bij mijn FC7 kan dat wel. ik zou zeggen, lees de handleiding even goed door. je zult zien dat je meer met je zender kunt dan je denkt! haha

succes met indelen van je kanalen.
bij verdere vragen horen we t wel weer hier!

Bedankt Jordi voor je reactie.

Ik vrees alleen dat ik er niet uit ga komen. Wie heeft hiermee ervaring en kan mij met het volgende op weg helpen.

Bij het inregelen van de mfc-unit gaat het fout. Bij stap 1 moet de set knop voor 1 seconden worden ingedrukt. Zou het stoppen van de motor te horen moeten zijn. Dit hoor ik echter niet. (het geluid staat overigens wel aan). De daarop volgende acties hebben, zoals begrijpelijk, geen effect.

Iemand een idee wat hier fout gaat???

Hey scaniar620, Heb ook de eerste keer een truck gebouwd (scania r620 tamiya).
had hetzelfde probleem in het begin. Maar heb je de driestandenschakelaar al eens verzet op je bedieningspaneel.ik kan maar op 1stand alle functies doen werken. Ik weet ook niet waarvoor die andere standen dienen.

Nog veel succes.

Back