futaba /robbe F14 uitbreiden

• Topicstarter Topicstarter Roger B.
  • Startdatum Startdatum
R

Roger B.

Guest
Kan iemand me vertellen wat de mogelijkheden zijn met de uitbreidingen op de futaba/robbe F14?

de zender:

schakelaartje op kanaal 5 t/m 8 aansluiten, maar hoe? wie kan me een schematje geven?

de Ontvanger:

ik neem aan dat je zo'n printje als bijvoorbeeld bij conrad te koop is op een van de uitgangen van de ontvanger kunt aansluiten en dat dit printje als relais fungeert?

Hoi,

in de zender is dit gewoon een schakelaartje dat doormiddel van het stekkertje maar op 1 plek (de kanalen) kan worden aangesloten.

Voor de ontvanger: als je dit zelf wilt maken zal je vrees ik toch met microcontrollers aan de gang moeten gaan. In principe is dit goed te doen maar ik denk dat het een stuk makkelijker (en maar iets duurder) is dan om een kant en klare versie te kopen

(Een schematje hiervoor kan ik eventueel wel voor je bedenken, evenals de programmatuur maar waarschijnlijk staan er al genoeg op internet)

Mark

schakelaar in de zender is nu dus nog de vraag welk van de drie pennetjes die er per kanaal beschikbaar zijn, moet je hoe met de schakelaar verbinden?

Back