futaba s9257

ik heb net een 2ehands s9257 gekocht met kapotte gears.
ik heb een nieuw gear setje erin gedaan. er zit een geel/gouden dingetje onder de main gear zeg maar, maar dat ding kan draaien , ik dacht dat het een potentiometer was maar hij draait niet mee met de main gear, hij kan wel draaien, dus hoe zou hij moeten staan?

ik heb de servo aangesloten op de gyro en ik deed me heli aan en de servo gaat gelijk naar het uiterste van een kant, je kan wel heen en weer bewegen maar hij gaat gewoon terug daarna. de gyro staat normaal in hh maar nu om te testen natuurlijk in rate.
ik heb 5v bec spanning, en ook nog gecheckt met een volt meter of de ontvanger ook wel 5 v gaf(de gyro niet gecheckt, is dat nodig?)

de servo wordt een heet na een tijdje 40 graden denk ik, dan gaan de ledjes op me ar6200 knippere en alle servos gaan zomaar bewegen, hij raakt contact met de zender kwijt. de esc blijft wel op een normale temperatuur.

volgens de verkoper(iemand die ik irl wel eeens heb gezien, een aardige, eerlijke man) zou hij het perfect moeten doen na een gear change. de servo ziet er ook nog nieuw uit en ik heb het doosje en alles erbij gehad

plz help mij!

Heb er totaal geen verstand van, maar de eerste dingen die me te binnen schieten:

Motortje doorgefakkeld?

Kapotte gears= crash of andere mishandeling
Dus misschien meer schade als op het eerste gezicht te zien is

Sluit hem eens rechtstreeks op de ontvanger aan, dus zonder gyro (op een stick-kanaal)
kijk eens wat ie dan doet

check ook eens hoe de servo intern in uitslag begrensd is. nokje oid, en of hij er niet te snel tegenaan loopt
Warm worden mag pas na een heftige vlucht oid, niet als je hem rustig aan het testen bent, dus waarschijnlijk loopt hij ergens vast,waardoor de motor heftig kracht moet geven.

motortje doet het nog heel goed, maar de servo blijft gewoon naar 1 kant gaan , de hele tijd , je kunt het wel tegen werken maar hij gaat gewooon terug.
omdat hij de hele tijd dus naar 1 kant duwt wordt het motortje warm denk ik

er zit een geel/gouden dingetje onder de main gear zeg maar, maar dat ding kan draaien , ik dacht dat het een potentiometer was maar hij draait niet mee met de main gear, hij kan wel draaien, dus hoe zou hij moeten staan?

Dat is waarschijnlijk de loper van het potmetertje, die moet juist meedraaien.

Check nogmaals de juiste installatie van de gears ! (wees voorzichtig!)

Omdat ie niet meedraait gaat je servomotortje door zijn "eindpunten".

mvg, Z

ja maar hij zit precies zoals ze eerst zaten en zoals het op google ook stond
er zit gewoon geen houdertje ofzo iets dergelijks waar het pinnetje kan vasthouden zodat hij meedraait, de onderkant vn de maingear is gewoon hol, er zit alleen een lager in

Silent ..misschien heb je hier wat aan:
Ik kan natuurlijk niet precies waar je mee bezig bent geweest en wat je
allemaal uitgespookt hebt.

Op deze foto zie je linksonder het outputtandwiel die je op de 2e foto
uitvergroot ziet liggen maar dan vanaf de onderzijde. Daar zie je een plastic
ovaaltje in zitten die moet komen op het potmeterasje welke je op de bovenste foto
door het lager ziet steken.

servo5.jpg

servo6.jpg

1000maal dank almachtige Z, hij doet het!!!!!
ik was dat ovaaltje kwijt, ik wist uberhaupt niet dat er een op zou moeten zitten en ik heb em nooit gezien op de servo of main gear. na deze foto gezien te hebben ging ik maar ff kijken of ik em mischien op de vloer heb laten vallen, ja hoor daar lag hij! snel erin gedaan, ondertussen weer een wieltje kwijtgeraakt, gelukkig was de ouwe heel gebleven dus die kon er mooi in, alles dichtgeschroefd, heli aan, limit goed ingesteld ff getest en hij doet het!!!!!!! en hij werdt niet warm gelukkig

nee, en dit plaatje is zelfs een andere servo.
je kan wel upgrade setjes kopen voor je s9257 maar of dat nou echt nodig is voor een staart servo....

Back