Futaba T10j instelling motor uit voor leek

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Reba, 7 nov 2018.

  1. Reba

    Reba

    Lid geworden:
    7 nov 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Valkenburg
    beste modelbouwers,
    Ik ben nieuw op het forum . Na 20 jaar pak ik het modelvliegen weer op nu samen met mijn zoontje. Ik heb een futaba T10j gekocht en zoek een instelling om een nitro motor uit te zetten .
    "Vroeger" deed je gewoon de trimschuif dicht om de motor van stationair naar uit te zetten.
    Hoe moet dit nu bij deze futaba? Ik kom er niet uit met de handleiding. Ik zou dus graag stationair draaien bij de gasknuppel dicht en dan waarschijnlijk een schakelaar om de motor uit te zetten voor de landing. Kan iemand ons uitleggen hoe dit moet? We vliegen in mode1. Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Op blz. 40 van de Duitstalige (Motor-aus) en op blz. 113 van de Engelstalige handleiding (throttle cut) staat beschreven hoe je motor-uit programmeert. In het desbetreffende menu activeer je eerst de mix-functie, je wijst een schakelaar toe en stelt een percentage in, waarbij je het beste kunt beginnen met - 20%.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ff opletten: vaak moet je stationair gewoon op het endpoint programmeren.
    De throttle cut functie gaat door dat endpoint heen, trekt het gas dus verder dicht.
     
  4. Reba

    Reba

    Lid geworden:
    7 nov 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Valkenburg
    Beste Corien en Student, viendelijk bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga jullie tips proberen en nu maar hopen dat het lukt. Mvg Reba
     

Deel Deze Pagina