Futaba T14 MZ 2.4Ghz STORING

Discussie in 'Model elektronica' gestart door john.vangastel, 16 jun 2009.

  1. Sven-Boxmeer

    Sven-Boxmeer

    Lid geworden:
    15 mrt 2009
    Berichten:
    222
    even terug komend op dat telefoons zenders/vliegtuigen wel/niet zouden storen.

    Bij ons op de club heeft iemand een toestel verloren doordat zijn telefoon over ging, dit geloofden een aantal (die het niet gezien hebben) niet dus hebben we het getest.

    We hebben zijn zender en een vliegtuig op tafel gelegd, vol sturen naar rechts en up, telefoon erbij en toen we belden naar die telefoon gingen de roeren ongecontroleerd bewegen.

    Een telefoon zal het 35Mhz signaal niet storen maar de zender zelf kan wel terdege storing krijgen door een telefoon.

    Zelf heb ik een FX-18 en daar zit een coating of verf aan de binnenkant die dit voorkomt, ik heb het natuurlijk ook getest.
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Persoonlijk vind ik een bevestigigsschroefje aandraaien toch minder "klooien" dan smeren met lijm.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    @nps, wat ik begrepen heb zit er op het "knikpunt" scharnier geen schroef, vandaar mijn suggestie.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Het knikpunt zorgt er niet voor dat de antenne naar beneden draait, maar het draaipunt in de behuizing. Dit is een halve cirkel in zowel de onder- en bovenkant van de zendmodulebehuizing waar de anrtennevoet tussen zit. Het iets vaster zetten van de twee schroeven van de behuizing zorgt net voor iets meer klemming waardoor de antenne niet meer draait.
     

Deel Deze Pagina