Futaba T14SG leraar/leerling

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Parot, 9 jul 2017.

  1. Parot

    Parot

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    28
    Hallo
    Ik heb een vraag over hoe ik mijn t14 moet programmeren om met een andere t14 het leraar leerling systeem te gebruiken.

    Het geval is dat degene die ik les wil geven met zijn eigen toestel wil kunnen vliegen en met zijn eigen instellingen. Ik lees in de beschrijving (Duits) dat er drie verschillende opties zijn die ik in de leraar zender kan programmeren namelijk func, norm en mix. En vervolgens moet ik nog een schakelaar toewijzen.
    Maar moet ik nou vervolgens ook de exacte instellingen programmeren in mijn zender ( de leraar zender ) zoals ze in de leerling zender staan?
    Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik mijn zender moet instellen om les te kunnen geven?

    Bvd
     
  2. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    De koppeling tussen de zenders betreft alleen voeding en besturingssignalen (PPM), geen overdracht van geprogrammeerde toestellen. Je zal dus de instellingen ook moeten overnemen naar de leraarzender en het model moeten binden aan deze zender. Als de leerling met dezelfde stickmode vliegt kun je nog overwegen dat de leerling jouw zender vasthoudt en jij die van de leerling. Een zekere minimale programmering zal vast wel noodzakelijk zijn, maar daar ken ik de zenders dan weer niet genoeg voor.

    Hopelijk helpt het je toch iets. ;)
     
  3. Parot

    Parot

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    28
    Oké bedankt voor de reactie het zal zeker helpen
     

Deel Deze Pagina