Futaba T16SZ

Discussie in 'Model elektronica' gestart door eallard, 30 sep 2021.

  1. eallard

    eallard

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Warmenhuizen
    Hallo,

    Na 40 jaar op zolder gelegen te hebben heb ik mijn Robbe Delta omgezet naar electro, om weer het luchtruim mee te verkennen.

    De delta heeft slechts 2 te combineren roeren voor hoogte en rolroer, geen richtingsroer.

    Hoe programmeer ik deze zender (model select) zodat de twee roeren te mixen zijn?

    Eric
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Ik heb deze fijne zender ook, elevon-mix gaat heel eenvoudig!
    HIER kan je de manual openen/downloaden.
    Op pagina 71 kan je zien hoe je een delta selecteerd (2e tabblad in het menu): Flying wing 2AIL.
    Op youtube staat ook een hele serie instructiefilmpjes voor de T16SZ door TC winnaar Chip Hyde.

    Succes, groeten,
    Ramses
    .
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. eallard

    eallard

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Warmenhuizen
    Hoi Ramses,

    Het probleem die ik heb als ik Model type Flying wing 2ail selecteer is het volgende.

    In het menu servo monitor wordt dan kanaal 1 en 6 resp AIL en AIL2 aangegeven.

    Beide Ailerons werken dan goed, probleem is dat beide hoogteroeren bij up op de zender down op de roeren geven.

    Als ik dan , in het menu servo reserve kanaal 1 en 6 reverse werken de hoogteroeren goed maar de ailerons verkeerd. (links op de zender wordt dan rechts op de aileron roeren van de delta)

    Hoe los ik dat op?

    Eric
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Ben niet op de hoogte van specifieke eigenschappen van deze zender. Kan daarom alleen in algemene zin reageren.

    In de elevon mixer kan je het aandeel hoogte instellen. Dat doe je waarschijnlijk met een positief (+) getal. Verwacht dat je dit aandeel ook met een negatief (-) getal kan instellen. Dan zou het hoogte aandeel in de juiste richting moeten werken.
     

Deel Deze Pagina