Futaba T6EX 2.4Ghz combineren met FMS

Hallo,

Ik ga binnenkort deze zender kopen en wil hem eerst uittesten met FMS vooraleer ik hem op een echt model gebruik.

Ik heb net FMS gedownload van de multiplexsite.

Via dit forum heb ik ontdekt dat ik een kabeltje nodig heb die mijn PC (USB ?) verbind met de zender (?).

Welke kabel moet ik mij hiervoor aanschaffen ?

Thanks !

Dit is mijn eerste zender, als er betere alternatieven zijn in dezelfde prijsklasse en in de 2.4GHz range hoor ik het graag !

Eentje die aan de ene kant in de trainer poort op de achterkant van je zender kan, en aan de andere kant USB heeft.

FMS kan trouwens ook nog lastig doen, ik heb het wonder boven wonder aan de praat gekregen in Windows 7 64bit.

En daarnaast biedt FMS eigenlijk alleen de basics, ik vind dat echt modelvliegen totaal anders is.

thanks, maar zover was ik ook al :-) Maar is dit een trainerkabel, of iets anders ? Ik zeg usb, maar misschien heb ik iets anders nodig ?

Een link naar hetgeen ik nodig heb zou super zijn, of een ID van de kabel...

Joepie !

Zat vandaag in de bus :-)

Maar nu... heb ik nog even wat hulp nodig: er zit niet echt een handleiding bij, enkel een CD-ROM met FMS en met een dll. Wanneer ik de USB in mijn laptop steek zegt hij wel "new device found", maar doet er verder niks mee, er knippert een rode led in de stekker. Hij komt ook niet om die dll vragen...

Ik draai op XP Pro... in control pannel bij game devices zie ik niet

zender staat met schakelaar "trainer" naar voor en schakelaar CH5 naar boven.

Graag hulp :-)

ik heb alles nogmaals van voor af aan gedaan en nu werkt alles !

Geen idee wat ik verkeerd gedaan had, maar ik heb opnieuw alle kabeltjes eruit getrokken, zender uitgezet en opnieuw geprobeerd. Ook ditmaal geen driver/dll nodig gehad, en de rode led knippert nog steeds maar misschien moet dit wel zo ?

Feit is dat ik mijn eerste vlucht in FMS gemaakt heb. Nee geen crash, wel een buitenlanding :-)

Back