futaba t7c gain instellen!!

beste mensen

ik heb al sinds enige tijd de zender futaba t7c en als ik met de heli vlieg een logo 400 en ik geef vol pitch omhoog dan trekt mijn tail een heel eind naar rechts,dus vandaar dat ik(denk ik) mijn gain moet aanpassen in de transmitter,

heeft eimand enig idee waar in de zender dat te doen?

mvg frank borgo

:2gunfire:Vraag het anders aan je vrouw?
en als zij het dan toch niet weet kan je es de manual googlen?
in heli land moet je ook bereid zijn om zelf te lezen, zoeken en nog meer te lezen ;-)

mmm, NL is toch ook niet slecht qua piloten hoor ;-)

heb jet al gevonden ondertussen of "word je daar zo moe van van opzoeken"? ;-)

Gebruik je trouwens een Vbar op die logo? want dan kan je de gain in de zender wel gaan afstellen, maar verschil gaat er niet komen als de instellingen in de vbar goed staan dan..

he anko

jep ik gebruik de mini v-bar om precies te zijn,en ja volgens mij heb je gelijk maar ik heb ook al in v-stabi gekeken naar mijn instellingen maar ik krijg het niet veranderd het is v-stabi 5.0

he anko

jep ik gebruik de mini v-bar om precies te zijn,en ja volgens mij heb je gelijk maar ik heb ook al in v-stabi gekeken naar mijn instellingen maar ik krijg het niet veranderd het is v-stabi 5.0

Als de Vbar nl express is dan moet je het standaard wel in de zender aanpassen, en dan moet ook het kabeltje ervoor aangesloten zijn. maar bij PRO kan je ook ervoor kiezen om het per bank te doen, of via de zender, of compleet alleen in de vbar..;)

het is de express, anko, dus dat moet toch in de zender zeg je? incl het aangesloten kabeltje van de v-bar............?

Ondanks dat ketnet nogal kort door de bocht was heb je zijn link hopelijk wel bekeken?
In de manual staat er uitgelegd op pagina 72 hoe je de gain verstelt op je zender.
Als je dan ook nog ff je vstabi aan de pc hangt kun je zien of het daadwerkelijk lukt.

Wat laurens zegt heeft bij mijn weten meer betrekking op de specktrum zenders. Bij futaba gebruik je gewoon het gain menu.

Laatst bewerkt:
Aha oké Dannyvg

Ik had het al gelezen idd,maar ik kwam er niet
Best uit....ben nogal voorzichtig met zulke grappen
Namelijk,maargoed na een x of 10 het hele proces te hebben
Gelezen ga ik in combi met de v-stabi het ff proberen

Vriendelijk bedankt voor de info en ik schrijf nog wel ff naar mijn bevindingen

Mvg

Er hoort een kabeltje verbonden te zijn tussen kanaal 5 in je ontvanger, en RXC in je (Mini?) Vbar. die zorgt ervoor dat de gain verstelt kan worden in de zender.

Back