Futaba T7c

Ik begin met mijn 2de jeugd :-)
Maar ben nieuw op het forum (dat hadden we vroeger niet)

Als herstarter iets zoeken in dit forum is een akelig iets.

Ik heb een Futaba T7c zender overgenomen, incl een rc zwever. RTF zeg, incl instellingen zender/ontvanger.

Maar nu komt het, ik heb nog 3 andere vliegtuigen, een trainer, een train-zwever (ali-ding) een 3J club.

Maar hoe krijg ik die andere 3 -ontvangers, gekoppeld aan deze T7c.

-ik dacht eerst: ik kopieer nr 1, 4x ... misschien een logische gedachte om dat vervolgens elke model te hernoemen en aan te passen. Volgens de engelse en ned handleiding moet dit kunnen....
Maar ik ben nu 2 weken verder en denk, wat doe ik verkeerd.

Heeft iemand een suggestie voor mij??

alvast bedankt.

Is de T7C een 2,4 GHz versie? Zo ja: welke zijn de drie andere ontvangers? Alleen ontvangers, die werken met het FASST7 protocol werken op deze zender. In de volgende link kun je nagaan welke Futaba ontvangers je kunt gebruiken (doorscrollen naar de laatste tabel):

https://www.futabarc.com/receivers/fhss-s-fhss-compat.html

Ontvangers binden doe je eenmalig, daarna weten ze naar welke zender ze moeten luisteren:

- ontvanger in de buurt van de zender brengen
- alles inschakelen, op de ontvanger knippert de indicatieled nu groen
- set knop op de ontvanger indrukken en wachten tot de led een paar rode knippers heeft gegeven
- set knop loslaten, led brandt nu continu groen

Laatst bewerkt:
Is de T7C een 2,4 GHz versie? Zo ja: welke zijn de drie andere ontvangers? Alleen ontvangers, die werken met het FASST7 protocol werken op deze zender. In de volgende link kun je nagaan welke Futaba ontvangers je kunt gebruiken (doorscrollen naar de laatste tabel):

https://www.futabarc.com/receivers/fhss-s-fhss-compat.html

Ontvangers binden doe je eenmalig, daarna weten ze naar welke zender ze moeten luisteren:

- ontvanger in de buurt van de zender brengen
- alles inschakelen, op de ontvanger knippert de indicatieled nu groen
- set knop op de ontvanger indrukken en wachten tot de led een paar rode knippers heeft gegeven
- set knop loslaten, led brandt nu continu groen

T7C 2,4 GHz en 4x R617fs ontvangers.

copy-past kan dus wel, maar dan moet ik natuurlijke elke ontvanger bij het juiste modnr (in de zender) koppelen.
thxs

Back