Futaba T7cp

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door hazenberg123, 29 feb 2020.

  1. hazenberg123

    hazenberg123

    Lid geworden:
    7 jun 2019
    Berichten:
    5
    Locatie:
    groningen
    Hallo
    heb een vraag ik heb een futaba T7cp ik wil een lamp laten branden op kanaal 5 of 6 hoe moet ik dit doen wie kan mij helpen er is een handleiding maar die is in het engels en daar kan ik niets mee
    Harm
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Het hangt er helemaal van af wat je wilt schakelen. "Een lamp" is een nogal wijd begrip. ;)
    Welke spanning wil je schakelen? Is dat 5V, 12V, 24V of misschien wel 230V netspanning!
    Hoeveel stroom gebruikt die "lamp"? Als het een paar ledjes zijn zal het maar weinig stroom zijn. Een led strip van 5 meter heeft heel wat meer nodig net als een stevige power led. En als je er een lamp op lichtnet mee wilt schakelen zal je een heel andere schakelaar nodig hebben.
    DEZE schakelaar is bruikbaar met een accu van 3,7V tot 28V en een stroom tot 20A continu. Daar kan je heel wat mee doen.
    Met wat zoeken op het internet kan je nog veel meer mogelijkheden vinden, daar zal vast iets bij zijn wat jij kunt gebruiken.
     
  4. hazenberg123

    hazenberg123

    Lid geworden:
    7 jun 2019
    Berichten:
    5
    Locatie:
    groningen
    bedannkt voor de reactie, het is voor 4 ledlampjes heb dus een RC switch besteld bij amazon.de
    maakt het wat uit op welk kanaal deze komt heb kanaal5,6en 7 over
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Welk kanaal je gebruikt maakt op zich niets uit. Het moet alleen wel een kanaal zijn waar een schakelaar op zit. Heel vaak is kanaal 5 verbonden met de schakelaar "Gear", die zou je kunnen gebruiken. Welke schakelaars de kanalen 6 en 7 bedienen weet ik niet precies, dat zou ik uit moeten zoeken.
    Dat uitzoeken is eigenlijk simpel, sluit een servo aan op kanaal 5 en bedien schakelaar "Gear". Reageert de servo op die schakelaar dan weet je het zeker.
    Sluit de servo daarna aan op kanaal 6 en bedien de overige schakelaars één voor één tot je de schakelaar vindt waarop de servo reageert. Hetzelfde kan je dan met kanaal 7 doen.
     

Deel Deze Pagina