Futaba t9chp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond voor te beginnen ik ben nieuw in deze hobby, ik heb een vraag ik heb een heli gekocht en pas daarna een afstandsbediening de futaba t 9 chp met de ontvanger r 149 dp maar ik weet niet welke steker van de sero,s en van de regelaar de kabels in de ontvanger komen in welke nummers en hoe om wie kan mij daarmee helpen.Mv.g.Ron.

Heb je de handleiding nog bij de zender? Ik vermoed van niet. Probeer deze te krijgen, erg leerzaam :)

Futaba

Hoi Tadango jammer genoeg niet, maar heb jij niet ergens een schema wat je mij kunt stuuren of het mij ff schrijven wat op 1 komt enz enz enz, dan zou ik je heel erg dankbaar zijn.M.v.g. Ron.

futaba

Hoi ik heb ff een vraagje krijg ik dit schema ook in nederlandse taal ant ik zie bij god niet waar ik de stroom( regelaar ) moet aansluiten is dat niet op dsc of op 9/b ?

Volgens mij was het kanaal 1 en 6 aileron, 2 pitch, 3 regelaar, 4 rudder (via gyro) en kanaal 5 het gele draadje van de gyro...

Hi,

Heel eerlijk? Dit lijkt een kansloze actie te gaan worden......

Laat ik eerst zeggen dat het vooral niet mijn bedoeling je enthousiasme de grond in te boren maar je moet je wel goed realiseren dat er meer komt kijken bij het instellen van je zender/heli dan oa de servo stekkers op de juiste plek in de ontvanger zetten.

Mijns inziens zijn er 2 opties voor je: heel veel gaan lezen (en vooral leren) of je laten informeren door mensen die je zender/heli voor je kunnen instellen en ik vermoed dat je er goed aan doet voor de 2e optie te kiezen.

Ik zou je dan ook vooral willen adviseren een lokale vliegclub op te zoeken of contact te zoeken met helivliegers bij je in de buurt. Zij kunnen je dan ook echt helpen; ik geloof niet dat je enkel via het forum het gaat redden.

Mocht dit allemaal wat negatief overkomen, dan sorry. Zoals gezegd: ik wil vooral niet je enthousiasme afremmen maar je wel behoeden voor een fiasco...