Futaba vs jeti

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Helikapoter, 18 mei 2020.

  1. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Ja klopt , in het menu bij Timers sensoren kan je de naam van de sensor wijzigen. :)
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Dat is een interessante optie. Dan kan is het mogelijk de Duitse tekst van de sensors van SM-Modellbau te wijzigen in het Engels. Maar... Kan de optie in mijn DS-24 onder "Timers/Sensoren" niet vinden. Hoe heb je te tekst gewijzigd of staat er iets in de handleiding van de DS-12?
     
  3. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
    ... gewoon in het menu de „titel“ wijzigen. Deze optie bestaat al sinds de update van 2018:

    Im Menü Stoppuhren/Sensoren-Sensoren/Aufzeichnung können die Sensoren frei benannt werden.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Het zal wel aam mij liggen, maar ik kan het niet vinden. De tekst "Im Menü Stoppuhren/Sensoren-Sensoren/Aufzeichnung können die Sensoren frei benannt werden." vind ik ook niet in de (Duitse) handleiding. Heb je wat meer informatie???

    Alvast bedankt!

     
  5. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Gevonden! Bedankt.
     
  7. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
  8. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Jeti.zip
      Bestandsgrootte:
      179,5 KB
      Weergaven:
      73
    Laatst bewerkt: 7 jun 2020
    Helikapoter vindt dit leuk.
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Gebruik een hele goede veiligheidsschakelaar voor elektromotoren. Het is onmogelijk de motor in te schakelen als de gasstick niet in de gas dicht positie staat. Werkt met drie logische schakelaars waarvan een als flipflop. Dus stick op b.v. de half gas posite en het omzetten van de veiligheidsschakelaar heeft geen effect. Gasstick moet eerst naar de gas dicht positie voordat de motor reageert.

    Moet de gegevens opzoeken. Doe ik morgen...
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2020
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
  11. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Bedankt :thumbsup:
     
  12. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
    ...de bijgevoegde file “Jeti.zip” voor de DS-12 is nog iets geavanceerder en kan uiteraard aangepast worden (werkt nu met schakelaar SD en stick P2 in Mode 1). Succes!
     
  13. poncho65

    poncho65

    Lid geworden:
    3 aug 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Oosterhout
    Beste keus die ik ooit gemaakt
    Heb om van futaba naar jeti te gaan
    Ga je zeker geen spijt van krijgen
    Groet jos
     
  14. Witwas

    Witwas

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    199
    Locatie:
    .Stekene BE/Hulst NL
    Vorig jaar één van de eerste DS12's gekocht, had toen de overstap gemaakt (van frsky) omdat de jeti ontvangers inclusief gyro prijs kwaliteit goed zijn, op grotere modellen heb ik deze graag vanwege vaak voorkomende turbulentie op ons veld bij landing.

    ik wil gewoon melden dat ik na de zomerperiode (vanaf eind september) vaak last had van condens achter het scherm, tot het punt dat het scherm niet meer leesbaar was, als je de zender neerlegt in vochtig gras (bvb om je lipo aan te sluiten), was het van dat. Jeti is er van op de hoogte en mss hebben ze dit opgelost bij nieuwere modellen. Ik heb toen geruild naar een DS24 ook omdat ik graag alle functies had, vooral bij zwevers met iets complexere programma's vond ik de DS12 te beperkt (maar is natuurlijk betalend up te graden).

    Zeer tevreden van mijn DS-24 (die ik met een pult gebruik), alleen voor mijn dlg's is de zender te zwaar en vlieg ik met een Frsky x-lite.
     

Deel Deze Pagina