Futura 1.9m

Na mijn crash op jop waar de rookie helemaal tot schroot herleid was, had ik eigenlijk veel zin om te stoppen met het turbine gebeuren. Begin dit jaar de junior stuk nu dit weer het laat alleszins de moed in de schoenen zakken.
Maar na lang beraad en adviezen over welk toestel heb ik besloten om een futura te bouwen. Deze is ondertussen besteld en zou over 2 a 3 weken geleverd worden.
Het is gewoon de witte versie.
00b5d4bbfed0cb75beac42876d9564e6.jpg

De turbine is bij jetsmunt om te repareren.
Op jetpower nog wat spul kopen en dan kan ik deze winter bouwen en spuiten.
we hebben besloten om 2 dezelfde futura s te maken. Hans had al langer gevraagd om zijn futura in een mooi jasje te steken. Dus als er nog kandidaten zijn voor hun futura te laten spuiten let me know. Hier een tipje van de sluier voor de kleur en opschrift.
4c0058c2fd92b38b1fa2fc0d17c950f9.jpg

Als hij er is zal ik hier een bouwverslagje neerzetten.

Gefeliciteerd met je aanschaf en petje af voor je doorzettingsvermogen. Hopelijk zal deze Futura je nare ervaring snel doen vergeten. Aan de kist zelf zal het niet liggen, vliegt super.

chique

Apart ontwerp.
Gaaf hoor.
Als je hem "the smoker" doopt, moet er wel een rookinstallatie in toch?
Jouw tail pipe is vandaag al gemaakt en verstuurd.

Bij Jets-Munt zijn ze nog op vakantie dus de expertise van de Merlin 140 zal nog even op zich laten wachten.

Ik ben blij dat je jouw enthousiasme door de crash op Pampa niet verloren hebt. :thumbsup:

@ micha thx. het was niet lang dat ik er mee gevlogen heb maar het jetvliegen is een ervaring appart. Ik had al een 20tal vluchten met een schuimpje met turbine maar dit was toch anders. Ik hoop er veel plezier aan te hebben.

@cliff vandaag bericht gekregen van gaspar dat de turbine is toegekomen. Laat ze eerst maar vakantie houden. ik hoor het wel. Smoke wil ik ook wel graag erin. Maar eerst zo een keer vliegen. De crash op pampa ben ik toch de hele week ziek van geweest. En heb effe getwijfeld om mij terug met oldtimers bezig te houden.

Deze week nieuws gekregen van de turbine. Hij is zonder probleem te herstellen en zal klaar zijn op jetpower. Me happy. Wat een service van jetsmunt.

Al een beetje aan het tekenen geweest. Het mondje afwerken en dan boven en onderkant het ontwerp tekenen.
7b444efb23310cc9b065a6c4096ab8aa.jpg

De grijze letters worden gemaakt in holografische folie.

@ edwin. Rap gaat relatief zijn. Eerst nog Amber haar kamertje afmaken. En dan een nieuwe hobbyruimte maken. Al het materiaal en toestellen in de zaak is toch niet zo een goed idee. Ivm stof en spuitnevel.

Dit is het resultaat na een weekendje shoppen op jetpower.
1d31f628254a08445074fd2cc53d4e6e.jpg
48d6ab375315466dc2aefe66e4404e82.jpg
5576aded10a7c5a35bf1a6bbf2c0aa50.jpg

En natuurlijk de herstelde turbine. Met de vervangen onderdelen.
e62a2f8f37ebae32583ad2222641822b.jpg

Ben heel tevreden van de service van jetsmunt. Hij had me de keus gelaten technisch in orde zodat ik kon vliegen of helemaal nieuw zoals ik hem eerst gekregen had. De pootjes die ik gekocht heb voor de futura zijn trouwens ook van bij gaspar. Voor meer info kan je op de site van rc-jets.eu kijken.

Ik wilde het jetvliegen eigenlijk opgeven na de pech die ik al gehad heb.
Financieel kon ik dit ook niet maar heb van mijn papa mijn verjaardagkadoo en nieuwjaarskadoo voor de komende 10 jaar in eens gekregen.
Zodat ik toch zou blijven vliegen. :oops:

Back