Hi all,
via via heb ik een kistje gekregen, de Boomerang / FVK-Modell Boomerang van FVK. Dit schijnt een nogal rap kistje te zijn, en aangezien je nooit harder moet vliegen dan je beschermengel ben ik van plan het kistje uit te rusten met de volgende setup:
- Robbe Speed 400 6v
- Graupner CAM 6x3 klapprop of APC 4.5x4.5 prop
- Kontronic 25a regelaar
- 3s2200 lipo's (Uit de Mini Titan, lekker makkelijk) of 8 x KAN1050
- Futaba r136 ontvanger
- 3 x 3153 servo
De vragen die het kistje bij me oproepen zijn:
- De meeste hotliner vliegers vliegers vliegen met een normale prop, maar dat lijkt me nogal breekgevoelig. Kan ik straffeloos de 6x3 toepassen, zodat ook de stroom en de snelheid binnen de perken blijft? Of moet ik voor een beetje vlieggedrag toch een 4.5x4.5 prop gebruiken?
- Wie weet wat de roeruitslagen van dit kistje moeten zijn?
- Wie weet waar het zwaartepunt van zo een kistje ligt?
Verder wil ik er nog even bij melden dat ik de setup goed vliegend maar niet te snel wil hebben, als ik het kistje onder de knie heb gaat er wel een ruige brushless setup in
Alvast bedankt,
Ton
via via heb ik een kistje gekregen, de Boomerang / FVK-Modell Boomerang van FVK. Dit schijnt een nogal rap kistje te zijn, en aangezien je nooit harder moet vliegen dan je beschermengel ben ik van plan het kistje uit te rusten met de volgende setup:
- Robbe Speed 400 6v
- Graupner CAM 6x3 klapprop of APC 4.5x4.5 prop
- Kontronic 25a regelaar
- 3s2200 lipo's (Uit de Mini Titan, lekker makkelijk) of 8 x KAN1050
- Futaba r136 ontvanger
- 3 x 3153 servo
De vragen die het kistje bij me oproepen zijn:
- De meeste hotliner vliegers vliegers vliegen met een normale prop, maar dat lijkt me nogal breekgevoelig. Kan ik straffeloos de 6x3 toepassen, zodat ook de stroom en de snelheid binnen de perken blijft? Of moet ik voor een beetje vlieggedrag toch een 4.5x4.5 prop gebruiken?
- Wie weet wat de roeruitslagen van dit kistje moeten zijn?
- Wie weet waar het zwaartepunt van zo een kistje ligt?
Verder wil ik er nog even bij melden dat ik de setup goed vliegend maar niet te snel wil hebben, als ik het kistje onder de knie heb gaat er wel een ruige brushless setup in

Alvast bedankt,
Ton