fw190 timo starkloff

serge pot

Forum veteraan
Eindelijk na een half jaar gaat hij van start.
De ontwikkeling gevolgd op het duitse rc-network en eigenlijk direct besloten,dat deze ook maar gebouwd moest worden.
Van mijn pa de fmt gekregen,die hoort bij de tekening die ik hier op het forum gekregen heb.

2012-05-29172245-1.jpg


Het eerste zaagwerk is gedaan.

Zoals hij getekend is is lekker duidelijk.
 
Ha Serge,

Leuk, weer een AirCombat model!
Ga `t volgen, veel plezier met de bouw.

Groeten, Ramses
 
Vandaag was het heerlijk bouwweer.
Vleugels zitten de tipblokken op.en de indekking zit rondom.

2012-06-03233544.jpg


Ook nog een beetje aan de romp kunnen werken.


2012-06-03233636.jpg
 
Vandaag de rolroeren klaargemaakt samen met de vleugelbevestiging..


2012-06-04220355.jpg


Motorkap voor de A8 versie ook al ruw klaar.


2012-06-04220327.jpg


Van deze wil ik dus een glasversie maken zodat er meer ruimte onder de kap is.


2012-06-04220506.jpg


Er komt al vorm in.
 
Tsja het is geen freesset,arf of schuimpje,maar zo werk ik het liefste.
Op mijn analoge elektrische cnc figuurzaag,snijmessen en schuurklosje..
De enigste frees die ik heb is een bovenfrees,voor de rest goudeerlijk handwerk...

En ik ben er trots op dat ik nog zo mag werken.lekker uitdokteren en een stapel plankjes krijgt vorm.


2012-06-06114524.jpg
 
2012-06-07185934.jpg


De wingfairing opgebouwd om in model te schuren.

2012-06-07185951.jpg


Lijkt er aardig op.

2012-06-07201429.jpg


Ja ik doe het ervoor.

2012-06-07201532.jpg


En dit torretje komt erin. Daarvoor moest eerst de tamme rat zijn werk doen.

Totaal gewicht houtbouw valt nog mee.

2012-06-07200906.jpg







2012-06-07201511.jpg




2012-06-07201442.jpg


En dit tezamen met een 9x5 apc sport
 
He, he ... eindelijk weer eens een brandstof combat kistje! Super. Leuk om te zien tussen al dat electrogeneuzel van tegenwoordig.

Heb zelf ook veel kistjes met die 25FX-jes, meeste draaien een 8x6, supercombo! Draait hij meer toeren mee maar houd ook in de bochten de snelheid goed vast.

Ben benieuwd naar het eindresultaat! Zou ze eigenlijk als ARF moeten gaan verkopen ;).
 
.
Wordt een gaaf kistje Serge en verrassend met een brandstofmotor!! :thumbsup:

Ik zie dat je er een .25 (4cc) motor op gaat zetten.
Als je er ook competitief mee wilt vliegen is de motor wel te groot voor de kist:​

----
Uit `t regelement:

If the original A/C had a span of at least 12 meters and the model has a span of at least 1 meter, the model may use a .21 2- stroke engine or a 4-stroke engine up to .30.
If the original A/C had a span of at least 12 meters with a wing area of at least 25 m², and the model has a span of at least 1 meter, the model may use a .25 2-stroke engine.
Other models may use a.15 engines. They may use a 4-stroke engine up to .30 engine as well.
----

De Focke Wulf 190 had een spanwijdte van 10.5 meter en een vleugeloppervlak van 18.3 m².
Daarmee valt de FW-190 in de .15 klasse (2.5cc)

In vergelijking:

De F6F Hellcat had een spanwijdte van 13.06 m en een vleugeloppervlak van 31 m².
Daarmee valt de F6F in de .25 klasse (4cc)

Meer info te vinden via: Welcome at Aircombat Netherlands
 
Laatst bewerkt:
Compentatief zal ik nooit worden.
En daarbij ik had deze motor liggen,was het een 2,5 cc geweest,dan had die er ook ingezeten.

Wel met wat anders bezig als afwerking.

2012-06-08112310.jpg


Patroontekenpapier/overgekookte/japanspapier/
Of ookwel tissoe.

Hout voorbewerkt met verdunde D3 houtlijm. Dit laten drogen en dan papier opgebracht met een foliebout.
Vervolgens papier bevochtigd beneveld met een planten sproeier..
Dit verhaal een nachtje laten drogen om vervolgens af te lakken met G4/ps101
 
Compentatief zal ik nooit worden.
En daarbij ik had deze motor liggen,was het een 2,5 cc geweest,dan had die er ook ingezeten.

Lekker knallen straks met de FW-190, meeeer dan genoeg power in ieder geval. Wordt een mooi kistje!

Veel plezier met de bouw verder (je gaat hard!)
Groeten, Ramses
 
Ziet er super uit! Mooi eindresultaat, ben er jaloers van.

(En het bier is van het juiste merk ;D)
 
Back
Top