FX 18 aan de computer sluiten

Ik heb een FX 18 met een robbe 8383 kabel waar sluit ik deze kabel op aan, het is een hele vreemde DIN stekker met 6 pins. Waar moet die in of kan ik hier een com1 of paralelle stekker van maken?

8O
Hoho, niets vermaken.

De ene kant (wit stekkertje gaat in de zender. Hiervoor moet je de achterzijde van de zender verwijderen.
Vervolgens gaat de andere kant van de kabel de computer in. Dit is een (ik meen) 9-polige stekker (chroom).

Nu moet de zender aanzetten met één van de knoppen ingedrukt (zie handleiding van de zender :) )

Vervolgens kan je de zender via de PC programmeren.
Let goed op wat je allemaal gedaan (ingesteld) hebt. Schrijf het desnoods allemaal even op zodat je vervolgens al de ingestelde/veranderde zaken kan controleren.

Doe je dat niet dan kan je met een bepaalde functie wel eens voor verrassingen komen staan.

Succes.

Sorry maar het is voor een Futaba FX 18.
De stekker moet toch voorop midden boven aangesloten worden zelfde opening als leraar leerling functie ?. Maar de andere kant is een mij onbekende aansluitplug voor in de computer. Zo'n aanlsuitbuis heb ik niet en ken ik niet het is een 6 polige din (grote ronde )stekker (3 pinnetje boven en drie onder elkaar.) :?: :?: :?: :?: :?:

Zou kunnen.
Er staat op Futaba RC Flightsimulator die heeft de verkoper me vrijdag verkocht. Als ik zoek op internet op robbe 8383(zou ik volgend e handleiding nodig hebben) dan zie ik i.p.v de ronde din plug een soort inbus plug waar je bijvoorbeeld een gitaarsnoer of koptelefoon stekker in kan doen maar waar moet ik die op de computer dan aansluiten? Is er niet gewoon een usb of com1 aansluitsnoer voor de FX 18 te krijgen t.b.v een flightsimulator?

Eigenlijk heb ik dus deze nodig :
http://de.robbe-online.net/cgi-bin/rims_de.storefront/

Blijft de vraag welke stekker moet er nu in de inbus en waar gaat die naartoe op de computer??

Er zijn usb kabels te koop die je fx18 als joystick laten werken. Moet je even zoeken, weet zo niet waar.

Een jaar geleden een USB<=>FX18 gekocht bij
http://www.milehighwings.com/usb_cables.htm

Ze hebben genoeg interfaces voor andere zenders.
Niet goedkoop, wel goed spul. Meldt zich gewoon aan als USB joystick device onder Windows. Ondersteunt je programma een windows joystick, dan werkt dit dus.

Ciao,
Jeroen.
P.s. in het echt vliegen is toch leuker 8)

Back