FX-18 aansluiten op pc

Hoi,

Kan ik een FX-18 zender van Robbe-Futuba aansluiten op mijn pc om een sim te besturen ?

Of moet ik eerst nog een deeltje kopen, bouwen ??? zoja welk deeltje ???

Gr,

Gunskes

Dus als ik het goed begrijp heb ik enkel dit nodig om een sim te kunnen besturen.

446324_0000.jpg

Bedankt voor de snelle reactie en mijn excuses omdat ik vergeten te zoeken was. :oops:

Gr,

Gunskes

Ik had mijn bericht al weer verwijderd omdat de verwijzing niet helemaal correct was. :oops: Deze interface is bedoeld om de modelgeheugens van de FX18 op de pc te zetten. Voor een simulator is deze dus niet bedoeld.

Hoi Gunskes,

Ik zag in een ander draadje dat je met het gratis PREFlight werkte. Voor je gaat knutselen en solderen, kijk eerst even of de gratis versie dat wel ondersteund!!
Ik had het namelijk ook geïnstaleerd maar de gratis versie pakt alleen maar 2 kanalen van mijn 4 kanalige joypad. Anders moet je met FMS gaan werken. Die kost ook niets en werkt wel tot 8 kanalen. (schema's zijn ook makkelijk te vinden op internet)

Groetjes Michel

Ik wacht nog steeds op de driver die de FMS link als GameController toevoegd binnen windows. Jammer dat het mij nog niet gelukt is om een goede driver te schrijven.

Er zijn verschillende schema's die werken op verschillende sim's. De makkelijkste voor 8 kanalen is voor FMS. Uitgebreidere die werken als joystick (dus voor elk spel) zijn duur en moelijk zelf te maken. Elke zender stuurt hetzelfde signaal (op een paar uitzonderingen na) en werken met elke zender.

Stel nu dat ik zo'n kabeltje voor FMS maak, waar plug ik het dan in in mijn zender ???

Het is dan toch een seriële poort dacht ik. En de andere kant?

Hoi,

Ik heb nog eens de zoekfunctie om hulp gevraagd en dit is uit de bus gekomen:

Jan Heynen zei:
De bus leraar leerling gebruik ik om met de simulator op PC te vliegen (EASYFLY).

Is het dan enkel een kabeltje van leraar/leerling bus naar serieel ?

Ik heb de sim "Easyfly" van IPACS . Daar is standaard een kabeltje meegeleverd om een kopeling te maken met verschillende zenders (die zender moet dan wel voorzien zijn van een bus leerling-leraar).
De FX18 heeft deze bus standaard. Het is dus gewoon een kwestie van inpluggen en klaar.
Bij mij werkt het foutloos.

Back