FX-18 op pc kalibreren , lukt niet echt

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo beste modelbouwers

ben net nieuw hier :newbie: en zit met een vraag
Ik heb een FX-18 die ik op de computer wil aansluiten .
Maar dat loopt niet van een leien dakje.
Het is een gewone parallel poort stekker (printpoort)
Ik gebruik een gewone fms simulator
kunnen jullie mij misschien vertellen hoe het moet

(heb al van alles geprobeerd met ppjoy )

Anonymous zei:
Hallo beste modelbouwers

ben net nieuw hier :newbie: en zit met een vraag
Ik heb een FX-18 die ik op de computer wil aansluiten .
Maar dat loopt niet van een leien dakje.
Het is een gewone parallel poort stekker (printpoort)
Ik gebruik een gewone fms simulator
kunnen jullie mij misschien vertellen hoe het moet

(heb al van alles geprobeerd met ppjoy )

Nou hier heb ik ook last van kan misschier hier iemand antwoordt opgeven ?

Ik heb het opgegeven met PPJoy en gewoon een mono mini-jack (2mm ofzo) naar mono-mini jack (3mm) gekocht. Dus een kabeltje van de uitgang op de bovenkant van de zender naar de line-in van je geluidskaart.

Dan SmartPropPlus downloaden en installeren, je zender op PCM zetten (zorg wel dat je de PCM versie van SmartPropPlus hebt) en dan werkt hij perfect.

Alle andere methodes heb ik geprobeerd, ook parralel, incluis weerstandje, maar dat bleef storen als een gek.

Er zijn toch een paar mensen die het niet lukt om PPjoy te installeren ofwel ze krijgen een foutmelding code 10 of ze kunnen niet kalibreren.
En als je om hulp vraagt bij die 2 problemen dan krijg je gewoon geen antwoord meer waar ligt dat aan ?

Er zijn toch een paar mensen die het niet lukt om PPjoy te installeren ofwel ze krijgen een foutmelding code 10 of ze kunnen niet kalibreren.
En als je om hulp vraagt bij die 2 problemen dan krijg je gewoon geen antwoord meer waar ligt dat aan ?

Het moet gewoon werken want ik heb het geprobeerd op de pc van mijn broer en daar doet hij het wel dus ik snap dat niet waar het aan ligt.

Als je in de zoekmachine van deze site "PPjoy" invult en "zoeken op topic titel" selecteerd vind je ook een hele hoop over het installeren van PPjoy :D

OK eerst altijd kijken na installatie via Configuratiescherm, Spelbesturing er een paralelle joystick bij staat en dan kijken met de eigenschappen of deze wel werkt.

Werkt hij hier niet? Dan ook zeker niet in FMS.
Dan de software helemaal de-installeren.
reboot
Interrupt aan de printerpoort toewijzen (doe je dit namelijk na de installatie, dan werkt die niet)
reboot
ppjoy installeren

Zoals beschreven dus: http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Interface/Zender-interface voor simulator V2.8.pdf

Werkt de joystick nu wel?
Dan: http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Interface/FMS configuratie.pdf

Blijf je problemen houden met het herkennen van de PPjoystick?
Ga naar jouw PC BIOS en probeer de verschillende settings van de paralelle poort.

patrick700 zei:

Ik ben wel ergens achter gekomen.
Ik heb mijn hele computer leeg gehaald en opnieuw mijn windows erop gezet (zonder updates van microsorft / en geen SP2)
In de bios printerpoort op normaal gezet en alles gedaan zoals het moet.
Ik heb opnieuw PPjoy geinstalleerd en krijg geen foutmelding code 10 en het kalibreren werkt ook in windows.
Ik heb mijn zender (fx18) op mode 1 staan.

mode 1
Rolroer rechts
Hoogteroer links
Gas/motordrossel rechts
Richtingroer links

Als ik nu realflight g3 opstart en in doe kalibreren dan heb ik geen hoogteroer of gas/motordrossel en onder windows bij het kalibreren werkt alles prima.
Weet misschien iemand waar dat aan ligt ?

Dus bij al die mensen waar het niet werkt ligt het toch aan een programma wat op je computer zit en niet aan PPjoy.
Of misschien ligt het aan de updates van microsoft maar ik ga alles uit testen aan welk programma het ligt dus dat ik straks weer alle programma's op mijn pc heb, dan moet het er toch uitkomen waarom ik voorheen niet ppjoy kom installeren.
Als ik erachter ben gekomen waar het aan ligt dan zal ik het melden op deze forum.

Maar heeft misschien iemand een oplossing voor mijn laatste probleem van het hoogteroer of gas/motordrossel werkt niet onder realflight g3

Back