FX18 icm Viper70

Hulp gevraagd voor FX18 icm Viper70

Ik lees al een tijdje mee op dit prima Forum en heb nu zelf een vraag.
Maar mischien wel netjes mezelf even voor te stellen, mijn naam is Pieter, ben 46 jaar oud en ben woonachtig in Z-W Brabant.
Begin dit jaar ben ik begonnen met een Helixx te vliegen en ben nu een Viper70 aan het bouwen.
Feitelijk is het wachten nog op de zender ( FX18 ), die hopelijk dit weekend binnenkomt.
Mijn vraag betreft het inregelen van de zender, Ik zou dat met een gekoppelde pitch/toerental curve kunnen doen, maar heb ook gehoord dat er vliegers zijn die het toerental loskoppelen en met een schuif regelen. De pitch zou dan ongeveer -6/+11 ingesteld worden.
Voorlopig zal ik me beperken tot "normaal 2D" vliegen en denk dat ik in de toekomst eerder een schaalmodel zal bouwen dan mijzelf toe te leggen op 3D vliegen.

Wie kan mij hier van goed advies voorzien ?

Laatst bewerkt:
...maar heb ook gehoord dat er vliegers zijn die het toerental loskoppelen en met een schuif regelen. De pitch zou dan ongeveer -6/+11 ingesteld worden.
Dat is dan met de regelaar in "governor" mode. Het gewenste toerental wordt dan met de schuif vooraf, ingesteld.
Als je regelaar een governor mode heeft zou ik daar voor kiezen en een vlakke gas-curve instellen. De regelaar houd het toerental dan min of meer gelijk. In het begin zou ik voorlopig -3 tot 9 graden pitch kiezen (midstick vb. 6 graden) en niet teveel toeren. Bij een hoog toerental en -6/11 graad heeft een stuurfout nogal wat gevolgen.

Onderschat ook de handleiding van de FX-18 niet, daar staat alles in uitgelegd.

Als je je zender nog niet hebt; die handleiding is ook bij Robbe te downloaden, of op de handleidingensite van Corrien, in het Nederlands.

De handleiding heb ik al gedownload en bestudeerd...
Ik voorzie geen problemen met programmeren, alleen met de levering wilt het niet vlotten.

Ik zou met de feestdagen graag alles samenbouwen, misschien dat ik naar een leverbaar alternatief moet zoeken. Bijv. de Graupner mx16 of de Cockpit sx.????
Bij een ander gaan shoppen wil ik niet, ben tot nu toe super geholpen bij Quartel.

Back