Fxd #68786

• Topicstarter Topicstarter BountyHunter
  • Startdatum Startdatum
B

BountyHunter

Guest
Goeiemiddag,

Ik ben compleet nieuw op dit forum, maar kwam het tegen en heb gelijk een account aangemaakt. Ik heb een tijdje terug een Fei Xiang Da Helicopter gehad die iemand op de markt had gekocht voor een prikkie. Nu haalde ik hem uit de doos en wil ik hem trimmen tijdens het hoveren, want hij blijft maar naar links draaien. Probleem is echter dat de draaiknop voor het trimmen op mijn remote al volledig naar rechts gedraaid staat. Kan ik op een andere manier de trim nog aanpassen (rotor o.i.d.)?

Alvast bedankt!

Goeiemiddag,

Ik ben compleet nieuw op dit forum, maar kwam het tegen en heb gelijk een account aangemaakt. Ik heb een tijdje terug een Fei Xiang Da Helicopter gehad die iemand op de markt had gekocht voor een prikkie. Nu haalde ik hem uit de doos en wil ik hem trimmen tijdens het hoveren, want hij blijft maar naar links draaien. Probleem is echter dat de draaiknop voor het trimmen op mijn remote al volledig naar rechts gedraaid staat. Kan ik op een andere manier de trim nog aanpassen (rotor o.i.d.)?

Alvast bedankt!

ik ben bang dat er mechanische iets niet lekker draait (stroef) of 1 van de motoren is niet goed meer, of 1 van de tandwielen die los zit.

tja ik zou zeggen terug naar waar hij vandaan komt......

ben bang dat het een kat in een zak is

mvg Hans

tja heb ook al een paar van hoepieknoepie dingetjes gehad...allemaal waardeloos, wat je zegt...draait rondjes tot je een ons weegt en draaien aan t knoppie is kansloos..

gewoon vergeten en iets meer geld uitgeven voor een 4 kanaals dingetje (is toch net leuker)

tja heb ook al een paar van hoepieknoepie dingetjes gehad...allemaal waardeloos, wat je zegt...draait rondjes tot je een ons weegt en draaien aan t knoppie is kansloos..

gewoon vergeten en iets meer geld uitgeven voor een 4 kanaals dingetje (is toch net leuker)

Dit is een 4 kanaals heli. En het is niet echt rondjes draaien, hij heeft een kleine afwijking naar links (rondje per minuut ongeveer?) maar ik kom net iets "tekort" bij de trim.

Er is dus geen mogelijkheid om hem verder te trimmen?

Beetje jammer dat er zo wordt gereageerd :confused: op de vraag van de TS :rolleyes:

Goed:

Zit er op de ontvanger mog een stelschroefje (aangeduid met 'proportional') ??
[Daarmee regel je het verschil in toerental tussen de 2 motoren]

Heb even gezocht op internet maar kan er niets over (van) vinden...

Groet,
Robbie

Beetje jammer dat er zo wordt gereageerd :confused: op de vraag van de TS :rolleyes:

Goed:

Zit er op de ontvanger mog een stelschroefje (aangeduid met 'proportional') ??
[Daarmee regel je het verschil in toerental tussen de 2 motoren]

Heb even gezocht op internet maar kan er niets over (van) vinden...

Groet,
Robbie

Had het wel verwacht, Robbie. Ik wil gewoon kijken of ik hem nog werkend krijg en blijkbaar verwachten mensen dat ik meer geld uit ga geven.

Er zit geen extra knopje op, alleen die een trim-draaiknop. Bedankt voor de moeite :D

1 dingetje kun je ff proberen..

sommige oude zenders starten op, en zetten daarbij in hun achterhoofd de trims op 0.
ongeacht de stand van de trims.

zet de zender eens uit, de trim helemaal de andere kant op, zender aan
en nu de heli aan
kijk eens wat ie doet.
Misschien heb je nu wel net genoeg trim..

Er wordt trouwens niet verwacht dat je meer uitgeeft..
alleen erg veel van de super goedkope marktheli's hebben een levensduur van 3 vluchten. Ook de dure marktheli's trouwens.
en dan is de verkoper opeens onvindbaar, onderdelen niet te krijgen en de fabrikant vertrokken.
Gebeurt vaak.
Kun jij verder niets aan doen, jij probeert gewoon je heli weer in de lucht te krijgen
vragen staat vrij :mrgreen:
maar vaak heeft het wel een reden dat de oude rotten in het vliegvak hun heli niet van de markt halen
auto's koop je immers ook niet op een paardenmarkt

verder kun je trouwens de motortjes eens loshalen, zodat de tandwielen van de motor die van de hoofdas niet meer raken, en kijk eens of beiden even soepel ronddraaien.
is dat niet zo, probeer ze alsnog even soepel te krijgen.

zet de ene motor eens op de plaats van de andere, en kijk eens of het probleem nog aanwezig is.
Is het probleem precies hetzelfde staat de proportional op de printplaat niet goed (verhouding staart/gas op de motor)
is het andersom, zal 1 van de motoren misschien een beetje in moeten lopen

borstelmotoren moeten vaak ff een beetje inlopen op hun koolborstels, daarna leveren ze pas hun volle vermogen.

1 dingetje kun je ff proberen..

sommige oude zenders starten op, en zetten daarbij in hun achterhoofd de trims op 0.
ongeacht de stand van de trims.

zet de zender eens uit, de trim helemaal de andere kant op, zender aan
en nu de heli aan
kijk eens wat ie doet.
Misschien heb je nu wel net genoeg trim..

Er wordt trouwens niet verwacht dat je meer uitgeeft..
alleen erg veel van de super goedkope marktheli's hebben een levensduur van 3 vluchten. Ook de dure marktheli's trouwens.
en dan is de verkoper opeens onvindbaar, onderdelen niet te krijgen en de fabrikant vertrokken.
Gebeurt vaak.
Kun jij verder niets aan doen, jij probeert gewoon je heli weer in de lucht te krijgen
vragen staat vrij :mrgreen:
maar vaak heeft het wel een reden dat de oude rotten in het vliegvak hun heli niet van de markt halen
auto's koop je immers ook niet op een paardenmarkt

verder kun je trouwens de motortjes eens loshalen, zodat de tandwielen van de motor die van de hoofdas niet meer raken, en kijk eens of beiden even soepel ronddraaien.
is dat niet zo, probeer ze alsnog even soepel te krijgen.

zet de ene motor eens op de plaats van de andere, en kijk eens of het probleem nog aanwezig is.
Is het probleem precies hetzelfde staat de proportional op de printplaat niet goed (verhouding staart/gas op de motor)
is het andersom, zal 1 van de motoren misschien een beetje in moeten lopen

borstelmotoren moeten vaak ff een beetje inlopen op hun koolborstels, daarna leveren ze pas hun volle vermogen.

Thnx voor je info! Ik snap dat het niet van me verwacht wordt en snap ook best dat hoe meer geld je erin steekt, hoe mooier en beter de heli is, maar ik zat gewoon eens rond te kijken of dat mn heli nog zou kunnen werken.

Ik ben net naar die man op de markt geweest (wonder boven wonder stond hij er nog haha) en heb het probleem uitgelegd en heb een nieuwe meekregen. Vlak voordat ik hem in de doos deed thuis bleek dat de bovenste van de twee rotors los zat en het schroefje dol was, misschien dat dit het probleem was.

Nu heb ik die nieuwe getest en deze vliegt tenminste normaal, trim werkt goed en hij stijgt nu ook normaal op (die andere niet goed omdat de bovenste rotor los zat). Bedankt voor de info allemaal en ik weet niet hoe het hier werkt, maar van mij mag hier een slotje op!

Nu ontstaat het volgende probleem. Het blijkt dat er een 3 kanaals remote bij zit ipv een 4 kanaals dus ik kan niet zijdelings vliegen. Zaterdag maar weer terug dan. Het is dat het bij mij om de hoek is en je weet wat ze zeggen: "driemaal is scheepsrecht".

Nu ontstaat het volgende probleem. Het blijkt dat er een 3 kanaals remote bij zit ipv een 4 kanaals dus ik kan niet zijdelings vliegen. Zaterdag maar weer terug dan. Het is dat het bij mij om de hoek is en je weet wat ze zeggen: "driemaal is scheepsrecht".

Nou na een week weer terug geweest naar de marktman en hij stond verbaasd te kijken toen ik het verhaal vertelde. Heb een nieuwe 4 kanaals remote gekregen en heb er net even mee kunnen vliegen en ik moet zeggen hij vliegt ontzettend goed. Hij kan alle kanten op en hij hang mooi stil in de lucht. Voor die €25 is het een perfecte heli. Ik zal van de week een filmpje uploaden over het vlieggedrag! Wss denken jullie dat hoeft niet want het is toch Chinese rotzooi, maar ik wil gewoon graag mn enthousiasme delen!

We zijn nieuwsgierig. En pas maar op dat je niet verslaaft raakt. Want voordat je het weet wil je een 6 kanaals heli.
En lees dan eerst heel goed het forum voordat je wat koopt.

Back