G260puh

Hallo,
Ik vlieg met een benzine trainer. De motor die hierin zit is een doodgewone G230RC met een 26cc cilinder en een WT990 carburateur. 't loopt allemaal heel goed en zonder problemen.

Nu is mijn vraag of een G260PUH ook in een trainer past en of de kappen van mijn 230RC dan overgezet kunnen worden.
Is er al iemand die dit geprobeerd heeft?

Gr.Tino

nee gaat niet lukken, is een totaal andere motor.

Die jij hebt is er één met geforceerde koeling, en die andere heeft dit niet, maar word door een fan op de krukas gemonteerd en blaast het dan door een aangepaste tunnel die speciaal voor dit type helicopters gaat. die jij hebt heeft een heel groot huis ( noem ik het maar) en is een geheel met de motor.

De puh is echt een heel kaal blokkie wat zo niet kan draaien. want heeft dan totaal geen koeling.

Ik meen dat Xcell gas ( zelf gehad)dit soort type had en de Robbe Futura met benzine motor (ombouw uitvoering heeft een vriend van me gehad) had dit ook. en er zullen er wel meer type en merken zijn die ik even zo snel niet op kan komen.

Voor de rest weet ik wel dat de motoren van Vario een speciale carburateur heeft, en zo ook de motor inwendig iets gebalanceerd word en ontbraamt worden bij hun zelf.

Die motoren zijn raar genoeg mooier van loop en vermogen. Die automotor die jij hebt is meer gebouwd voor hoge toeren. Maar er is hier al veel meer over geschreven op dit forum hoor. Even wat beter zoeken en je zal het wel vinden.

Ik heb de vraag al vaker gezien, maar uit de antwoorden van de anderen weet ik wel dat als ik ooit zo'n prachtig ding zou kopen, dan wel met de echte motor van Vario.

Gegarandeerd een succes volle heli denk ik.

succes.

Ik heb de Vario overgenomen van iemand die hem nog maar half afgebouwd had. Hij had er geen tijd meer voor. Lucky me! 't Motortje komt uit de states en heeft altijd in een Huey gezeten. Zat eerst een WT603 Carb. op en daar heb ik een WT990 opgezet omdat die makkelijker af te stellen zijn door 2 totaal gescheiden L en H sproeiers.

Ik weet dat er bij een Vario Zenoah een WT213a opzit. Bijna niet los te krijgen. Ik denk dat je dan 't dichtst in de buurt komt met een WT643. Die zit ook op de PUH. Ook nergens te krijgen in NL.
't motortje loopt perfect en rustig (misschien geluk). Trillen doet hij bijna niet maar inderdaad meer toeren. De gascurve moest ook helemaal teruggeschroefd worden.

Goed bedankt voor de reactie

Gr.Tino

Back