G380PU Zenoah

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door M.l.v.Doesburg, 8 nov 2019.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    voor de liefhebber, walbro carb: http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=427
    afsteltips.

    wel grappig hoe deze methode weer anders is dan degene uit mijn handleiding.
    in het kort zegt mijn handleiding( DA) dat je eerst de lage naald goed zet, en daarna pas de hoge. dus eerst de overgang van laag naar hoog, dan pas op hoog op punt zetten.
    had ik in eerste instantie gedaan, maar gaf wat uitdagingen in die overgang tussen laag en hoog. traag oppakken en zo.

    de methode uit de link zet eerst de hoge naald op punt, en daarna op gehoor gas minderen, wachten tot hij gaat 4takten, en op dat punt de lage naald indraaien tot hij weer goed loopt.
    gas wat omlaag, bij 4takten weer draaien aan de lage, tot je stationair draait.
    dan weer langzaam gas omhoog, rare dingen in de overgang aanpassen op de hoge naald.
    in het topic zie je veel goeds over die methode, en mijn motor reageert er ook goed op.
    hierbij is het wel makkelijk als de motor KAN draaien tijdens verzetten van de naald.. vaak zit de carb zodanig dat je beter de boel even stil kan zetten..
    bij mijn motor was dit verhaal in letterlijk 5 minuten en een toerenteller gedaan. mijn andere motor zal ik dus 300x aan en uit moeten zetten.
     

Deel Deze Pagina