G4 of Glitza lak op balsa en Millyput 2 comp.

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Albert van Loon, 19 apr 2021.

  1. Albert van Loon

    Albert van Loon

    Lid geworden:
    27 mrt 2021
    Berichten:
    348
    Locatie:
    Weert
    Vraag na het lezen van de FAQ over aflakken bewerken romp met G4.
    In de faq staat dat G4 de beste lak is om waterdicht te maken (of Glitza parketlak als alternatief)
    Kunnen de oneffenheden op de romp daarna nog afgewerkt met Milliput 2 componenten epoxy?
    Of kan ook eerst de 2-comp. epoxy en dan de G4. Of maakt het niet uit, kan het beide?
    En dan aflakken met primer en verf.
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Ik zou zeggen dat in principe beide kan, maar voor beter hechting zou ik eerst G4 doen.
    Maar wat is de romp, balsa? Dat is veel zachter dan epoxy, dus als je nog wilt schuren nadien, goed opletten. Het zachte schuur je sneller weg dan het hardere waardoor je uiteindelijk weer verder van huis bent.
     
  3. Albert van Loon

    Albert van Loon

    Lid geworden:
    27 mrt 2021
    Berichten:
    348
    Locatie:
    Weert
    Ja idd, het is balsa, was het vergeten te vermelden in mijn vraag. Bedankt voor je reactie.
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Boud er rekening mee dat g4 harder wordt dan epoxy. En g4 is na 24 uur uitharden niet meer te schuren.
     
  5. Albert van Loon

    Albert van Loon

    Lid geworden:
    27 mrt 2021
    Berichten:
    348
    Locatie:
    Weert
    Bedankt voor de tip, dan denk ik dat ik het alternatief ga proberen. De Glitza parketlak zoals aangegeven bij de faq voor beginners,...
     

Deel Deze Pagina