g4

• Topicstarter Topicstarter jasper!
  • Startdatum Startdatum
Nog even weer terug te komen op de bestelling van G4 bij Voss chemie....

De verzendkosten kwamen op 24 euro excl. BTW

Vond dit toch te duur worden en ben nu aan het rond neuzen bij SVB.
Wat hun prijzen zijn voor verzenden kan ik niet uit de website halen. Wel moet je € 5,00 extra betalen als je maar 1 potje wil hebben. (toeslag voor kleine bestellingen)

Laat het hier wel weten als ik er achter ben....

Vriendelijke groet,

Roelof.

dag allemaal ,

ik kan toch niet begrijpen dat er niet dichter bij Uw deur een leverancier bestaat , die U G4 of een gelijkaardig produkt kan aanbieden , je moet maar een mono-component polyurethane hars vinden , het is alles ...

Bij ons ( Uw zuiderburen ) , vind je G4 bij elke polyesterboer ( en ik ben zeker dat er een bestaat in Apeldoorn of in de naburige 20 kilometers )

de groetjes ,

Laurent

3 NL dealers die op de BE site van Voss Chemie staan:

Nieuw Vennep - Dealer GVK
Fiber Parts
Lireweg 18
2153 PH Nieuw Vennep
Tel. 0031.252.62.46.23
Fax. 0031.252.62.28.74

Poeldijk - Dealer GVK
Beucon
Alcaptijnlaan 78
2685 DJ Poeldijk
Tel. 0031.620.06.88.58
Fax. 0031.174.29.80.43

Bergeijk - Dealer GVK
HP Parts
Nieuwstraat 36
5571 BC Bergeijk
Tel. 0031.4975.14.12

Omdat het middel ook wordt gebruikt om muren te impregneren, zou je kunnen zoeken bij bedrijven die aan de bouw leveren, of bij bouwbedrijven.

Wim

Hier dan de eindversie...

Heb G4 uiteindelijk via SVB gekocht.
totaal kosten € 28,35. Het G4 kost bij hun € 15,90 de rest zijn verzendkosten.

mvg
Roelof

Ahoy,

Ook ik volg de discussies over G4 met enige belangstelling en ook ik ben er achter gekomen dat het moeilijk te krijgen is in de winkel. Na veel googlen kwam ik uit op de site van Polyestershoppen.nl, en hier wordt G4 aangeboden voor 12.95 voor een liter + 5.95 verzendkosten is het totaal 18.90.
Maar wat ik mij afvraag is of er geen alternatief voor G4 is?, ik zat te denken aan bv. jachtlak oid.?

mvg. Henk-J;)

Hoi Henk, Een alternatief zou verdunde polyurethaanlak (1 component) kunnen zijn. Had ik in 1976 staan en daarmee het houtwerk van mijn Bugsier 3 voorbehandeld. Gebruikte dat spul ook op mijn zeilboten (1:1). Is niet goedkoop, maar wel beresterk. Nadeel van dat soort spul is dat je er maar een klein deel van gebruikt. Voor mijn Smit Finland heb ik voor het houtwerk eerst watergedragen vloerlak gebruikt en afgelakt met Revell Aqua. De vloerlak had ik nog een restantje van. Kunststof delen, romp en verschansing, heb ik Revell harslak voor gebruikt. Bij de restauratie van mijn oudste scheepje (balsa romp) heb ik de binnenkant in de blanke lak van Hema gezet. Die had ik in 2008 gekocht voor de restauratie van een 1:10 houten BM. Op dit Forum ben ik wel eens een zuinige Opa genoemd. En dat probeer ik met wat inzicht maar in stand te houden. Wel oppassen dat je geen watergedragen en harslakken over elkaar gebruikt. Al mijn schilderwerk doe ik met de kwast. Voor de rompen gebruik ik zijdeglans. Met vr. gr. Klaas.

Hallo,

Niet vergeten om PU verdunner mee te bestellen bij G4/G8.
Heb je namelijk nodig om de eerste lagen sterk verdund aan te brengen.
Bij Vosschemie krijg je daar een schema van met de verhouding per laag.

G4 slaagt onder UV snel geel uit.
Als je model veel in de zon komt, neem je beter G8. Dat is de UV bestendige variant van G4.
Hiervan moet je ook meer lagen leggen.

Groeten,
Kris

Back